Page 96 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 96
ta normalnosti in skupne dosežke na merjenih dimenzijah, saj trem posa-
meznikom_cam s srednje poklicnim izobraževanjem ter devetim ljudem z niž-
jim poklicnim izobraževanjem manjkajo podatki nekaterih postavk – izračun
povprečij in standardnih deviacij je zaradi slednjega prav tako onemogočen.
Porazdelitev večine spremenljivk glede na tri skupine tipov šole, razen spre-
menljivke pozitivne vrednote, anksioznost, COVID-19 anksioznost in čuječnost,
vsaj v eni izmed skupin statistično značilno odstopa od normalne, zato smo v
nadaljevanju izvedle Kruskal-Wallisove teste. V primeru, da so se razlike med
skupinami izkazale za pomembne, smo izvedle še parne primerjave s pomočjo
več Mann-Whitneyjevih testov; pri statističnem zaključevanju smo prilagodi-
le mejo statistične pomembnosti (0,05/3 = 0,017). Pri spremenljivkah pozitivne
vrednote, anksioznost, COVID-19 anksioznost ter čuječnost smo zaradi približ-
no normalne porazdelitve izvedle ANOVO z Bonferronijevim post-hoc testom.

5.1 Razvojni viri

96 Prvo merjenje

Tabela 81: Povprečja in standardna deviacija za razvojne vire glede na tip
šole v prvem merjenju

Osnovna šola Gimnazija Sredn- Srednje poklicno Nižje poklicno
je strokovno izobraževanje izobraževanje
M SD izobraževanje
3,07 0,53
M SD 3,45 0,42 M SD M SD M SD
0,52 3,11 0,43
Podpora 3,17 0,45 2,54 0,50 3,09 0,56 3,21 0,49 3,36 0,61
0,46 3,06 0,42
Opolnomočenje 3,41 0,57 3,20 0,36 3,39 0,45 3,38 0,47 3,37 0,78
0,48 3,09 0,42
Meje in pričakovanja 3,13 0,44 2,91 0,58 3,11 0,43 3,16 0,47 3,33 0,62
0,47
Zunanji viri Konstruktivna raba časa 2,70 0,60 2,54 0,59 2,54 0,62 2,69 0,83
Notranji viri
Zavezanost učenju 3,08 3,00 0,47 2,95 0,45 3,26 0,70

Pozitivne vrednote 3,22 3,20 0,41 3,17 0,43 3,38 0,64

Socialne spretnosti 3,16 3,13 0,47 3,12 0,47 3,43 0,65

Pozitivna identiteta 3,06 2,97 0,59 3,03 0,58 3,39 0,76

Podpora (χ2(4) = 26,84; p < 0,001): osnovna šola in gimnazija (Z = –3,40; p =
0,001), gimnazija in nižje poklicno izobraževanje (Z = –3,64; p < 0,001), srednje
strokovno izobraževanje in nižje poklicno izobraževanje (Z = –3,30; p = 0,001);
vsi ostali p > 0,006. Največ podpore občutijo posamezniki_ce pri nižjem poklic-
nem izobraževanju, sledijo srednje poklicno izobraževanje, osnovna šola, sre-
dnje strokovno izobraževanje in nazadnje gimnazija.

pozitivni razvoj mladih v sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101