Page 608 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 608
nasilja poročajo učenci_ke in dijaki_nje brez migrantskega ozadja v primer-
javi z učenci_kami in dijaki_njami, migranti_kami prve generacije. V tretjem
merjenju pa se pokažejo razlike med učenci_kami in dijaki_njami, migranti_
kami druge generacije, ter ostalima dvema skupinama, kjer učenci_ke in dija-
ki_nje, migranti_ke druge generacije poročajo o višjih stopnjah izvajanja nasi-
lja, kar vključuje nasilno vedenje, telesno, besedno, odnosno in spletno nasilje.
Podobno se pri tretjem merjenju tudi pri viktimizaciji ter besedni viktimizaciji
pokažejo razlike med učenci_kami in dijaki_njami, migranti_kami prve in dru-
ge generacije, kjer učenci_ke in dijaki_nje, migranti_ke druge generacije, po-
ročajo o višji stopnji doživljanja nasilja (viktimizacije ter besedne viktimizaci-
je). Zaključimo lahko, da učenci_ke in dijaki_nje, migranti_ke druge generacije
v tretjem merjenju izkazujejo migracijsko/selitveno morbidnost, saj poročajo
tako o višjih stopnjah izvajanja kot doživljanja nasilja od drugih dveh skupin
učencev_k in dijakov_inj.

Ob teh rezultatih je treba tudi poudariti, da je v prvem merjenju šolanje
potekalo deloma na daljavo in deloma v šolah, drugo merjenje je potekalo
med šolanjem na daljavo, tretje merjenje pa je potekalo, ko so se učenci_ke in
608 dijaki_nje vrnili v šolo.

Tudi pri razlikah, izračunanih glede na državo rojstva učenca_ke in dijaka_
inje, matere in očeta (Slovenija vs. drugo), se kažejo podobni rezultati. Znotraj
migrantske populacije glede na državo izvora (Balkan vs. druge države; znotraj
Balkana) na tem področju ni statistično pomembnih razlik.

4.0 Empatija, čuječnost in anksioznost

Tabela 4: Statistično značilne razlike v empatični skrbi, COVID-19
anksioznosti ter dimenziji anksioznosti čustva med skupinami učencev_k
in dijakov_inj glede na migrantsko ozadje

Empatična skrb 1. merjenje 2. merjenje 3. merjenje
COVID-19 anksioznost 2>0 2>0
1>0
Čustva 0>1

Opomba: 0 = učenci_ke in dijaki_nje brez migrantskega ozadja; 1 =
učenci_ke in dijaki_nje, migranti_ke prve generacije; 2 = učenci_ke
in dijaki_nje, migranti_ke druge generacije; v čertem merjenju ni bilo
statistično značilnih razlik med opazovanimi populacijami, zato rezultati
v tabelo niso vključeni.

Pri merah empatije, čuječnosti in anksioznosti se kažejo razlike v drugem in
tretjem merjenju pri empatični skrbi med učenci_kami in dijaki_njami, migran-

pozitivni razvoj mladih v sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij
   603   604   605   606   607   608   609   610   611   612   613