Page 609 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 609
kami druge generacije, ter učenci_kami in dijaki_njami brez migrantskega
ozadja, kjer učenci_ke in dijaki_nje, migranti_ke druge generacije, v obeh mer-
jenjih izkazujejo višjo stopnjo empatične skrbi.

Razlike se v prvem merjenju pokažejo tudi pri COVID-19 anksioznosti ter
pri dimenziji anksioznosti čustva. Pri COVID-19 anksioznosti se pokaže, da so
učenci_ke in dijaki_nje, migranti_ke prve generacije, bolj anksiozni kot učen-
ci_ke in dijaki_nje brez migrantskega ozadja. Po drugi strani pa učenci_ke in
dijaki_nje brez migrantskega ozadja izkazujejo višjo anksioznost pri dimenzi-
ji anksioznosti čustva kot učenci_ke in dijaki_nje, migranti_ke prve generacije.

Pri čuječnosti med skupinami učencev_k in dijakov_inj ni statistično po-
membnih razlik.

5.0 Priznavanje različnosti, pripadnost in prispevanje 609

Pri priznavanju različnosti podatki kažejo, da učenci_ke in dijaki_nje brez mi-
grantskega ozadja opažajo, da se njihovo kulturo v šolskem okolju priznava
bolj kot kulturo učencev_k in dijakov_inj, migrantov_k druge generacije – to
velja za vsa tri merjenja. V tretjem merjenju pa se pojavi še razlika v zaznavi
sprejemanja različnosti med učenci_kami in dijaki_njami, migranti_kami prve
generacije, ter učenci_kami in dijaki_njami brez migrantskega ozadja. Tudi tu
je razlika v smer priznavanja večinske kulture, kjer učenci_ke in dijaki_nje brez
migrantskega ozadja zaznavajo, da se njihova kultura v šolskem okolju prizna-
va v večji meri kot kultura učencev_k in dijakov_inj migrantov_k.

Na področju prispevanja se kažejo razlike v prvem in drugem merjenju,
kjer učenci_ke in dijaki_nje, migranti_ke prve generacije, izkazujejo več pri-
spevanja kot učenci_ke in dijaki_nje brez migrantskega ozadja v obeh merje-
njih in več prispevanja kot učenci_ke in dijaki_nje, migranti_ke druge genera-
cije, v prvem merjenju.

Tabela 5: Statistično značilne razlike v pripadnosti, priznavanju različnosti
ter prispevanju med skupinami učencev_k in dijakov_inj glede
na migrantsko ozadje

Pripadnost 1. merjenje 2. merjenje 3. merjenje
Različnost 1>0
Prispevanje 0>2 0>2 0>1
1>0 0>2
1>2 1>0

Opomba: 0 = učenci_ke in dijaki_nje brez migrantskega ozadja; 1 =
učenci_ke in dijaki_nje, migranti_ke prve generacije; 2 = učenci_ke
in dijaki_nje, migranti_ke druge generacije; v četrtem merjenju ni bilo

kontekst migracij
   604   605   606   607   608   609   610   611   612   613   614