Page 611 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 611
ivnega razvoja, empatične skrbi ter prispevanja, ki se povezujejo s pozitiv- 611
nimi izidi in kažejo na uspešno adaptacijo. Po drugi strani pa je treba posebno
pozornost usmeriti tudi na strategije preprečevanja nasilnega vedenja, kar se
kaže kot največja težava pri učencih_kah in dijakih_njah, migrantih_kah dru-
ge generacije.

Kot je zapisano v uvodu, so ustrezne integracijske politike ter prisotnost
pluralističnih stališč do migrantov_k ključnega pomena za uspešno adaptaci-
jo migrantov_k v družbi. Glavni pogoj za uspešno adaptacijo pa je podpiranje
in omogočanje migrantom_kam, da ohranjajo svoj jezik in kulturo ter se hkra-
ti povezujejo s slovensko kulturo tako v šolskem kontekstu kot v širši družbi.
Tako kvalitativni kot kvantitatvini rezultati projekta Pozitivni razvoj mladih v
Sloveniji: razvojne zakonitosti v kontekstu migracij kažejo, da je ravno na tem
področju priložnost za napredek, saj sta tako analiza fokusnih skupin kot po-
stavka priznavanje različnosti pokazali, da v slovenskih šolah manjka spreje-
manja in piznavanja večkulturnosti ter različnosti.

Literatura

Alesina, A., Devleeschauwer, A., Easterly, W., Kurlat, S., & Wacziarg, R.
(2003). Fractionalization. Journal of Economic Growth, 8, 155–194. doi:
10.1023/A:1024471506938

Amundsen, E. J., Rossow, I., & Skurtveit, S. (2005). Drinking pattern among ado-
lescents with immigrant and Norwegian backgrounds: A two-way influen-
ce? Addiction, 100, 1453–1463. doi: 10.1111/j.1360-0443.2005.01177.x

Atzaba-Poria, N., Pike, A., & Barrett, M. (2004). Internalising and externalising
problems in middle childhood: A study of Indian (ethnic minority) and En-
glish (ethnic majority) children living in Britain. International Journal of Be­
havioral Development, 28, 449–460. doi: 10.1080/01650250444000171

Berry, J. W. (2006). Contexts of acculturation. In D. L. Sam & J. W. Berry (Eds.), The
Cambridge handbook of acculturation psychology (pp. 97–112). Cambridge
University Press. doi: 10.1017/CBO9781139094696.008

Coll, C. G., Patton, F., Marks, A. K., Dimitrova, R., Yang, R., Suarez, G. A., & Patrico,
A. (2012). Understanding the immigrant paradox in youth: Developmental
and contextual considerations. In A. S. Masten, K. Liebkind, & D. J. Hernan-
dez (Eds.), Realizing the potential of immigrant youth (pp. 159–180). Cambrid-
ge University Press. https://doi.org/10.1017/CBO9781139094696.009

Dimitrova, R., & Chasiotis, A. (2012). Are immigrant children in Italy better ad-
justed than mainstream Italian children? Contributions to Human Develo­
pment, 24, 35–47. doi: 10.1159/000331024

Dimitrova, R., Özdemir, S. B., Farcas, D., Kosic, M., Mastrotheodoros, S., Michałek,
J., & Stefenel, D. (2017). Is there a paradox of adaptation in immigrant chil-

kontekst migracij
   606   607   608   609   610   611   612   613   614   615   616