Page 58 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 58
ela 18: Povprečja in standardne deviacije glede na obiskovan razred
za pripadnost, različnost in prispevanje v tretjem merjenju
Pripadnost 9. razred 1. letnik 2. letnik 3. letnik
Različnost M SD M SD M SD M SD
Prispevanje 3,03 0,59 3,19 0,52 3,07 0,50 3,05 0,52
3,46 1,08 3,73 0,96 3,53 0,92 3,56 0,90
2,54 0,68 2,61 0,61 2,53 0,65 2,52 0,65
Empatična skrb (χ2(3) = 7,87; p = 0,049): vsi p > 0,010. Najvišje povprečje pri
omenjeni spremenljivki se kaže pri 1. letniku, sledijo 3. letnik, 2. letnik in nazad-
nje 9. razred.
Zavzemanje perspektive (χ2(3) = 13,57; p = 0,004): 9. razred in 3. letnik (Z =
–3,53; p < 0,001); vsi ostali p > 0,021. Najvišje povprečje pri omenjeni spremen-
ljivki se kaže pri 3. letniku, sledijo 2. letnik, 1. letnik in nazadnje 9. razred.
Anksioznost (χ2(3) = 11,14; p = 0,011): 9. razred in 2. letnik (Z = –3,09; p =
58 0,002); vsi ostali p > 0,034. Najvišje povprečje pri omenjeni spremenljivki se ka-
že pri 2. letniku, sledijo 1. letnik, 3. letnik in nazadnje 9. razred.
COVID-19 anksioznost (χ2(3) = 24,18; p < 0,001): 9. razred in 1. letnik (Z =
–2,95; p = 0,003), 9. razred in 2. letnik (Z = –3,74; p < 0,001), 9. razred in 3. letnik
(Z = –4,33; p < 0,001); vsi ostali p > 0,204. Najvišje povprečje pri omenjeni spre-
menljivki se kaže pri 3. letniku, sledijo 2. letnik, 1. letnik in nazadnje 9. razred.
Čustva (χ2(3) = 11,41; p = 0,010): 9. razred in 2. letnik (Z = –3,02; p = 0,001); vsi
ostali p > 0,018. Najvišje povprečje pri omenjeni spremenljivki se kaže pri 2. le-
tniku, sledijo 3. letnik, 1. letnik in nazadnje 9. razred.
Odločanje (χ2(3) = 13,00; p = 0,005): 9. razred in 1. letnik (Z = –2,98; p = 0,003),
9. razred in 2. letnik (Z = –2,87; p = 0,004); vsi ostali p > 0,018. Najvišje povpre-
čje pri omenjeni spremenljivki se kaže pri 1. letniku, sledijo 2. letnik, 3. letnik in
nazadnje 9. razred.
Pripadnost (χ2(3) = 21,31; p < 0,001): 9. razred in 1. letnik (Z = –4,14; p < 0,001),
1. letnik in 2. letnik (Z = –3,82; p < 0,001), 1. letnik in 3. letnik (Z = –3,45; p = 0,001);
vsi ostali p > 0,554. Najvišje povprečje pri omenjeni spremenljivki se kaže pri 1.
letniku, sledijo 2. letnik, 3. letnik in nazadnje 9. razred.
Različnost (χ2(3) = 13,17; p = 0,004): 9. razred in 1. letnik (Z = –3,37; p = 0,001),
1. letnik in 2. letnik (Z = –2,93; p = 0,003); vsi ostali p > 0,020. Najvišje povprečje
pri omenjeni spremenljivki se kaže pri 1. letniku, sledijo 2. letnik, 3. letnik in na-
zadnje 9. razred.
ANOVA za čuječnost:
Test homogenosti varianc je pokazal, da variance pri spremenljivki čuječnost
niso homogene (p = 0,001), zaradi česar smo interpretirale Welchev robustni
test enakosti povprečij. Slednji je pokazal, da so razlike med skupinami po-
pozitivni razvoj mladih v sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij
za pripadnost, različnost in prispevanje v tretjem merjenju
Pripadnost 9. razred 1. letnik 2. letnik 3. letnik
Različnost M SD M SD M SD M SD
Prispevanje 3,03 0,59 3,19 0,52 3,07 0,50 3,05 0,52
3,46 1,08 3,73 0,96 3,53 0,92 3,56 0,90
2,54 0,68 2,61 0,61 2,53 0,65 2,52 0,65
Empatična skrb (χ2(3) = 7,87; p = 0,049): vsi p > 0,010. Najvišje povprečje pri
omenjeni spremenljivki se kaže pri 1. letniku, sledijo 3. letnik, 2. letnik in nazad-
nje 9. razred.
Zavzemanje perspektive (χ2(3) = 13,57; p = 0,004): 9. razred in 3. letnik (Z =
–3,53; p < 0,001); vsi ostali p > 0,021. Najvišje povprečje pri omenjeni spremen-
ljivki se kaže pri 3. letniku, sledijo 2. letnik, 1. letnik in nazadnje 9. razred.
Anksioznost (χ2(3) = 11,14; p = 0,011): 9. razred in 2. letnik (Z = –3,09; p =
58 0,002); vsi ostali p > 0,034. Najvišje povprečje pri omenjeni spremenljivki se ka-
že pri 2. letniku, sledijo 1. letnik, 3. letnik in nazadnje 9. razred.
COVID-19 anksioznost (χ2(3) = 24,18; p < 0,001): 9. razred in 1. letnik (Z =
–2,95; p = 0,003), 9. razred in 2. letnik (Z = –3,74; p < 0,001), 9. razred in 3. letnik
(Z = –4,33; p < 0,001); vsi ostali p > 0,204. Najvišje povprečje pri omenjeni spre-
menljivki se kaže pri 3. letniku, sledijo 2. letnik, 1. letnik in nazadnje 9. razred.
Čustva (χ2(3) = 11,41; p = 0,010): 9. razred in 2. letnik (Z = –3,02; p = 0,001); vsi
ostali p > 0,018. Najvišje povprečje pri omenjeni spremenljivki se kaže pri 2. le-
tniku, sledijo 3. letnik, 1. letnik in nazadnje 9. razred.
Odločanje (χ2(3) = 13,00; p = 0,005): 9. razred in 1. letnik (Z = –2,98; p = 0,003),
9. razred in 2. letnik (Z = –2,87; p = 0,004); vsi ostali p > 0,018. Najvišje povpre-
čje pri omenjeni spremenljivki se kaže pri 1. letniku, sledijo 2. letnik, 3. letnik in
nazadnje 9. razred.
Pripadnost (χ2(3) = 21,31; p < 0,001): 9. razred in 1. letnik (Z = –4,14; p < 0,001),
1. letnik in 2. letnik (Z = –3,82; p < 0,001), 1. letnik in 3. letnik (Z = –3,45; p = 0,001);
vsi ostali p > 0,554. Najvišje povprečje pri omenjeni spremenljivki se kaže pri 1.
letniku, sledijo 2. letnik, 3. letnik in nazadnje 9. razred.
Različnost (χ2(3) = 13,17; p = 0,004): 9. razred in 1. letnik (Z = –3,37; p = 0,001),
1. letnik in 2. letnik (Z = –2,93; p = 0,003); vsi ostali p > 0,020. Najvišje povprečje
pri omenjeni spremenljivki se kaže pri 1. letniku, sledijo 2. letnik, 3. letnik in na-
zadnje 9. razred.
ANOVA za čuječnost:
Test homogenosti varianc je pokazal, da variance pri spremenljivki čuječnost
niso homogene (p = 0,001), zaradi česar smo interpretirale Welchev robustni
test enakosti povprečij. Slednji je pokazal, da so razlike med skupinami po-
pozitivni razvoj mladih v sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij