Page 57 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 57
Pripadnost (χ2(3) = 21,83; p < 0,001): 1. letnik in 2. letnik (Z = –4,37; p < 0,001), 57
1. letnik in 3. letnik (Z = –3,79; p < 0,001); vsi ostali p > 0,009. Najvišje povprečje
pri omenjeni spremenljivki se kaže pri 1. letniku, sledijo 9. razred, 3. letnik in na-
zadnje 2. letnik.
Prispevanje (χ2(3) = 10,12; p = 0,018): 1. letnik in 3. letnik (Z = –3,01; p = 0,003);
vsi ostali p > 0,012. Najvišje povprečje pri omenjeni spremenljivki se kaže pri 1.
letniku, sledi 9. razred, 2. letnik in nazadnje 3. letnik.
ANOVA za anksioznost in čuječnost:
Test homogenosti varianc je pokazal homogenost varianc pri spremenljivki an-
ksioznost (p = 0,157), medtem ko variance pri spremenljivki čuječnost niso ho-
mogene (p = 0,049). ANOVA za spremenljivko anksioznost je pokazala, da razli-
ke med letniki niso statistično značilne (F(3) = 2,29; p = 0,076). Pri spremenljivki
čuječnost smo zaradi nehomogenosti varianc interpretirale Welchev robustni
test enakosti povprečij, ki je pokazal, da so razlike med skupinami pomembne
(F(3, 790,537) = 7,42; p < 0,001) – parne primerjave so glede na prilagojeno mejo
statistične pomembnosti (p = 0,008) pokazale razlike med 2. letnikom in 9. ra-
zredom (p < 0,001) ter med 3. letnikom in 9. razredom (p = 0,003); vsi ostali p >
0,040. 9. razred poroča o največ čuječnosti, sledijo pa 1., 3. in 2. letnik.
Tretje merjenje
Tabela 17: Povprečja in standardne deviacije glede na obiskovan razred
za vprašalnik empatije, čuječnost in lestvice anksioznosti v tretjem
merjenju
Empatična skrb 9. razred 1. letnik 2. letnik 3. letnik
Zavzemanje perspektive M SD M SD M SD M SD
3,43 0,72 3,56 0,67 3,49 0,65 3,51 0,63
Anksioznost 3,22 0,69 3,31 0,66 3,32 0,64 3,37 0,58
COVID-19 anksioznost 2,57 0,90 2,69 0,82 2,74 0,88 2,68 0,83
2,35 0,97 2,56 1,00 2,60 0,98 2,65 0,95
Čustva 2,34 0,94 2,45 0,87 2,52 0,95 2,48 0,87
Skrbi 3,06 1,05 3,11 0,96 3,17 0,99 3,00 0,97
Odločanje 2,69 1,10 2,92 1,07 2,88 1,04 2,87 1,02
Čuječnost 4,10 1,09 3,87 1,03 3,82 1,05 3,77 0,92
kvantitativni del: analize vprašalnikov
1. letnik in 3. letnik (Z = –3,79; p < 0,001); vsi ostali p > 0,009. Najvišje povprečje
pri omenjeni spremenljivki se kaže pri 1. letniku, sledijo 9. razred, 3. letnik in na-
zadnje 2. letnik.
Prispevanje (χ2(3) = 10,12; p = 0,018): 1. letnik in 3. letnik (Z = –3,01; p = 0,003);
vsi ostali p > 0,012. Najvišje povprečje pri omenjeni spremenljivki se kaže pri 1.
letniku, sledi 9. razred, 2. letnik in nazadnje 3. letnik.
ANOVA za anksioznost in čuječnost:
Test homogenosti varianc je pokazal homogenost varianc pri spremenljivki an-
ksioznost (p = 0,157), medtem ko variance pri spremenljivki čuječnost niso ho-
mogene (p = 0,049). ANOVA za spremenljivko anksioznost je pokazala, da razli-
ke med letniki niso statistično značilne (F(3) = 2,29; p = 0,076). Pri spremenljivki
čuječnost smo zaradi nehomogenosti varianc interpretirale Welchev robustni
test enakosti povprečij, ki je pokazal, da so razlike med skupinami pomembne
(F(3, 790,537) = 7,42; p < 0,001) – parne primerjave so glede na prilagojeno mejo
statistične pomembnosti (p = 0,008) pokazale razlike med 2. letnikom in 9. ra-
zredom (p < 0,001) ter med 3. letnikom in 9. razredom (p = 0,003); vsi ostali p >
0,040. 9. razred poroča o največ čuječnosti, sledijo pa 1., 3. in 2. letnik.
Tretje merjenje
Tabela 17: Povprečja in standardne deviacije glede na obiskovan razred
za vprašalnik empatije, čuječnost in lestvice anksioznosti v tretjem
merjenju
Empatična skrb 9. razred 1. letnik 2. letnik 3. letnik
Zavzemanje perspektive M SD M SD M SD M SD
3,43 0,72 3,56 0,67 3,49 0,65 3,51 0,63
Anksioznost 3,22 0,69 3,31 0,66 3,32 0,64 3,37 0,58
COVID-19 anksioznost 2,57 0,90 2,69 0,82 2,74 0,88 2,68 0,83
2,35 0,97 2,56 1,00 2,60 0,98 2,65 0,95
Čustva 2,34 0,94 2,45 0,87 2,52 0,95 2,48 0,87
Skrbi 3,06 1,05 3,11 0,96 3,17 0,99 3,00 0,97
Odločanje 2,69 1,10 2,92 1,07 2,88 1,04 2,87 1,02
Čuječnost 4,10 1,09 3,87 1,03 3,82 1,05 3,77 0,92
kvantitativni del: analize vprašalnikov