Page 51 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 51
go merjenje

Tabela 10: Povprečja in standardne deviacije glede na obiskovan razred
za vprašalnik medvrstniških odnosov: nasilno vedenje in viktimizacija
v drugem merjenju

Nasilno vedenje2 9. razred 1. letnik 2. letnik 3. letnik 51
Besedno nasilje M SD M SD M SD M SD
Odnosno nasilje 1,43 0,65 1,27 0,53 1,43 0,83 1,44 0,79
Viktimizacija 1,56 0,84 1,38 0,64 1,56 0,96 1,58 0,94
Besedna viktimizacija 1,31 0,58 1,16 0,50 1,30 0,78 1,30 0,73
Odnosna viktimizacija 1,52 0,80 1,21 0,48 1,36 0,78 1,37 0,76
Spletno nasilje 1,62 0,90 1,24 0,51 1,43 0,85 1,44 0,84
Spletna viktimizacija 1,42 0,78 1,18 0,49 1,29 0,76 1,30 0,75
1,24 0,59 1,15 0,38 1,21 0,54 1,25 0,61
1,17 0,52 1,08 0,30 1,15 0,55 1,13 0,53

Nasilno vedenje (χ2(3) = 25,47; p < 0,001): 9. razred in 1. letnik (Z = –4,96; p <
0,001), 9. razred in 2. letnik (Z = –2,95; p = 0,003), 1. letnik in 3. letnik (Z = –3,05;
p = 0,002); vsi ostali p > 0,057. Najvišje povprečje pri omenjeni spremenljivki se
kaže pri 3. letniku, sledi aritmetična sredina 2. letnika in 9. razreda, ki je med se-
boj enaka, in nazadnje srednja vrednost 1. letnika.

Besedno nasilje (χ2(3) = 10,54; p = 0,014): 9. razred in 1. letnik (Z = –3,00; p =
0,003); vsi ostali p > 0,011. Najvišje povprečje pri omenjeni spremenljivki se ka-
že pri 3. letniku, sledita aritmetični sredini 9. razreda in 2. letnika in nazadnje 1.
letnik.

Odnosno nasilje (χ2(3) = 49,57; p < 0,001): 9. razred in 1. letnik (Z = –6,95; p <
0,001), 9. razred in 2. letnik (Z = –4,03; p < 0,001), 9. razred in 3. letnik (Z = –3,11;
p = 0,002), 1. letnik in 2. letnik (Z = –3,11; p = 0,002), 1. letnik in 3. letnik (Z = –3,42;
p = 0,001); vsi ostali p > 0,603. Najvišje povprečje pri omenjeni spremenljivki se
kaže pri 9. razredu, sledita 2. letnik in 3. letnik, nazadnje pa 1. letnik.

Viktimizacija (χ2(3) = 58,53; p < 0,001): 9. razred in 1. letnik (Z = –7,33; p <
0,001), 9. razred in 2. letnik (Z = –5,18; p < 0,001), 9. razred in 3. letnik (Z = –3,98;
p < 0,001), 1. letnik in 3. letnik (Z = –3,06; p = 0,002); vsi ostali p > 0,025. Najvišje
povprečje pri omenjeni spremenljivki se kaže pri 9. razredu, sledijo 3. letnik, 2.
letnik in nazadnje 1. letnik.

Besedna viktimizacija (χ2(3) = 57,51; p < 0,001): 9. razred in 1. letnik (Z = –7,35;
p < 0,001), 9. razred in 2. letnik (Z = –4,91; p < 0,001), 9. razred in 3. letnik (Z =
–4,03; p < 0,001), 1. letnik in 3. letnik (Z = –2,92; p = 0,004); vsi ostali p > 0,013.

2 Telesno nasilje v drugem merjenju ni bilo merjeno zaradi zaprtja šol in šolanja na daljavo.

kvantitativni del: analize vprašalnikov
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56