Page 46 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 46
Zavezanost učenju (χ2(3) = 14,72; p = 0,002): 9. razred in 2. letnik (Z = –3,76; p
< 0,001); vsi ostali p > 0,021. Najvišje povprečje pri dotični spremenljivki se ka-
že pri 9. razredu, sledijo 1. letnik, 3. letnik in nazadnje 2. letnik.
Pozitivne vrednote (χ2(3) = 15,90; p = 0,001): 9. razred in 2. letnik (Z = –2,70;
p = 0,007), 1. letnik in 2. letnik (Z = –3,27; p = 0,001); vsi ostali p > 0,009. Najvišje
povprečje pri omenjeni spremenljivki se kaže pri 9. razredu, sledijo 1. letnik, 3.
letnik in nazadnje 2. letnik.
Socialne spretnosti (χ2(3) = 19,36; p < 0,001): 9. razred in 2. letnik (Z = –3,55;
p < 0,001), 1. letnik in 2. letnik (Z = –3,43; p = 0,001); vsi ostali p > 0,009. Najvišje
povprečje pri omenjeni spremenljivki se kaže pri 9. razredu, sledijo 1. letnik, 3.
letnik in nazadnje 2. letnik.
ANOVA za meje in pričakovanja:
Test homogenosti varianc je pokazal, da so variance pri preverjani spremenljiv-
ki, torej meje in pričakovanja (p = 0,315), homogene, zaradi česar smo nadalje
lahko interpretirali izvedene ANOVE. ANOVA je pokazala statistično značilne
razlike pri spremenljivki meje in pričakovanja (F(3, 1018) = 8,90; p < 0,001). Na-
46 daljnje parne Bonferronijeve post-hoc primerjave so pokazale statistično zna-
čilne razlike med 1. in 2. letnikom (p < 0,001), 2. letnikom in 3. letnikom (p =
0,001) ter 2. letnikom in 9. razredom (p = 0,001); vsi ostali p = 1,000. Najvišje pov-
prečje pri omenjeni spremenljivki se kaže pri 9. razredu, sledijo 1. letnik, 3. le-
tnik in nazadnje 2. letnik.
1.2 Kazalniki pozitivnega razvoja
Prvo merjenje
Tabela 5: Povprečja in standardne deviacije glede na obiskovan razred
za kazalnike pozitivnega razvoja mladih v prvem merjenju
Kompetentnost 9. razred 1. letnik 2. letnik 3. letnik
Samozavest M SD M SD M SD M SD
Karakter 3,57 0,53 3,44 0,71 3,35 0,68 3,35 0,57
Skrb 3,65 0,81 3,60 0,92 3,50 0,93 3,54 0,91
Povezanost 3,72 0,43 3,91 0,56 3,84 0,56 3,83 0,51
3,85 0,74 4,10 0,74 3,98 0,77 3,97 0,72
3,92 0,52 3,85 0,63 3,67 0,60 3,63 0,66
Kompetentnost (χ2(3) = 30,67; p < 0,001): 9. razred in 2. letnik (Z = –4,65; p <
0,001), 9. razred in 3. letnik (Z = –4,76; p < 0,001); vsi ostali p > 0,024. Najvišje
pozitivni razvoj mladih v sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij
< 0,001); vsi ostali p > 0,021. Najvišje povprečje pri dotični spremenljivki se ka-
že pri 9. razredu, sledijo 1. letnik, 3. letnik in nazadnje 2. letnik.
Pozitivne vrednote (χ2(3) = 15,90; p = 0,001): 9. razred in 2. letnik (Z = –2,70;
p = 0,007), 1. letnik in 2. letnik (Z = –3,27; p = 0,001); vsi ostali p > 0,009. Najvišje
povprečje pri omenjeni spremenljivki se kaže pri 9. razredu, sledijo 1. letnik, 3.
letnik in nazadnje 2. letnik.
Socialne spretnosti (χ2(3) = 19,36; p < 0,001): 9. razred in 2. letnik (Z = –3,55;
p < 0,001), 1. letnik in 2. letnik (Z = –3,43; p = 0,001); vsi ostali p > 0,009. Najvišje
povprečje pri omenjeni spremenljivki se kaže pri 9. razredu, sledijo 1. letnik, 3.
letnik in nazadnje 2. letnik.
ANOVA za meje in pričakovanja:
Test homogenosti varianc je pokazal, da so variance pri preverjani spremenljiv-
ki, torej meje in pričakovanja (p = 0,315), homogene, zaradi česar smo nadalje
lahko interpretirali izvedene ANOVE. ANOVA je pokazala statistično značilne
razlike pri spremenljivki meje in pričakovanja (F(3, 1018) = 8,90; p < 0,001). Na-
46 daljnje parne Bonferronijeve post-hoc primerjave so pokazale statistično zna-
čilne razlike med 1. in 2. letnikom (p < 0,001), 2. letnikom in 3. letnikom (p =
0,001) ter 2. letnikom in 9. razredom (p = 0,001); vsi ostali p = 1,000. Najvišje pov-
prečje pri omenjeni spremenljivki se kaže pri 9. razredu, sledijo 1. letnik, 3. le-
tnik in nazadnje 2. letnik.
1.2 Kazalniki pozitivnega razvoja
Prvo merjenje
Tabela 5: Povprečja in standardne deviacije glede na obiskovan razred
za kazalnike pozitivnega razvoja mladih v prvem merjenju
Kompetentnost 9. razred 1. letnik 2. letnik 3. letnik
Samozavest M SD M SD M SD M SD
Karakter 3,57 0,53 3,44 0,71 3,35 0,68 3,35 0,57
Skrb 3,65 0,81 3,60 0,92 3,50 0,93 3,54 0,91
Povezanost 3,72 0,43 3,91 0,56 3,84 0,56 3,83 0,51
3,85 0,74 4,10 0,74 3,98 0,77 3,97 0,72
3,92 0,52 3,85 0,63 3,67 0,60 3,63 0,66
Kompetentnost (χ2(3) = 30,67; p < 0,001): 9. razred in 2. letnik (Z = –4,65; p <
0,001), 9. razred in 3. letnik (Z = –4,76; p < 0,001); vsi ostali p > 0,024. Najvišje
pozitivni razvoj mladih v sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij