Page 507 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 507
šno vedenje. Nato so v skupinah obravnavali dva primera ter presojali na- 507
vedeno vedenje.

Po tem je za premor sledila športna aktivnost, in sicer je izvajalka pokazala
različne oblike boksa. Temu je sledila aktivnost Vozi nas vlak v daljave (Priroč-
nik Ideje, pripomočki, metode in aktivnosti za neformalno medkulturno vzgo-
jo in izobraževanje mladostnikov ter odraslih: izobraževalni priročnik: vsi dru-
gačni, vsi enakopravni; Brander idr., 2006). Namen aktivnosti je, da preko igre
udeleženci_ke prepoznajo, do katerih skupin imajo določene stereotipe ali ce-
lo predsodke. Kasneje so se morali kot skupina na podlagi argumentov odlo-
čiti za končni seznam potnikov. Preko diskusije sta jih izvajalki usmerili do pre-
poznavanja stereotipov ali predsodkov in pogovora o njih. Stereotipi namreč
izražajo prepričanje, da imajo vsi_e člani_ce neke skupine ljudi podobne zna-
čilnosti in vedenje, brez da bi poznali dejanske razlike med pripadniki_cami te
skupine. Stereotipiziranje je pogosto povezano z označevanjem oseb. V med-
sebojnih odnosih so osebe lahko označene v skladu z nekaterimi stereotipi,
kar lahko vodi v posledično poistovetenje in obnašanje na načine, ki odražajo
točno te oznake (npr. preko mehanizma samouresničujoče se prerokbe). Ste-
reotipna prepričanja in oznake se lahko nanašajo na spol, raso, narodnost, vero
ter druge osebne in družbene značilnosti. Negativni stereotipi in oznake lah-
ko škodujejo skupinam in posameznicam_kom, lahko pa povzročijo tudi dis-
kriminatorna dejanja (Marušić idr., 2020).

Za konec je sledila še vaja čuječnosti (Projekt Roka v Roki: Program za
učence_ke; Marušić idr., 2020). Pričujoča aktivnost usmerja pozornost na te-
lo in na dihanje z namenom, da se odmaknemo od situacije, v kateri smo, in si
dovolimo vzeti manjši premor. Po tem so udeleženci_ke izpolnili vprašalnik za
preverjanje takojšnjih učinkov te delavnice.

5. delavnica: Skrb

Namen delavnice je bil spodbujati samozavedanje ter samouravnavanje v
smislu prepoznavanja in izražanja lastnih čustev ter spodbujati empatijo. V de-
lavnici smo se najprej dotaknili prepoznavanja in izražanja lastnih čustev, na-
to pa smo preko pogovora o medvrstniškem nasilju želeli spodbuditi empatijo
do žrtev medvrstniškega nasilja.

Najprej so udeleženci_ke izpolnili vprašalnik, nato je bila predstavljena za-
snova delavnice, sledil je krog hvaležnosti. Za prebijanje ledu sta bili izvedeni
dve aktivnosti, in sicer smo jih najprej povprašali, kako se počutijo v tistem tre-
nutku od 1 do 10. Nato sta udeležence_ke izvajalki pozvali, da se dogovorijo o
treh značilnostih razreda, od katerih sta dve resnični in ena je laž. Naloga izva-
jalk je bila, da ugotovita, katera je neresnična.

Sledila je aktivnost, poimenovana Čustva (Zorenje skozi To sem jaz: Priroč-
nik za preventivno delo z mladostniki; Tacol idr., 2019). Namen te aktivnosti je

učinek intervencije pyd-si-program na kazalnike pozitivnega razvoja mladih
   502   503   504   505   506   507   508   509   510   511   512