Page 502 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 502
ležen. Za namene nadaljnjih raziskav so nato udeleženke_ci izpolnili kratek
vprašalnik, ki je bil povezan s tematiko delavnice. Nato je bila ena izmed aktiv-
nosti namenjena prebijanju ledu ter ustvarjanju sproščenega vzdušja. Nadalje
je sledila aktivnost, ki je bila vezana na spodbujanje za tisto delavnico izbrane-
ga kazalnika pozitivnega razvoja mladih. Nato je sledila vmesna aktivnost, ki je
bila bolj športne narave oziroma je spodbujala povezovanje med dihanjem in
gibanjem, njen namen je bil vmesna sprostitev med delavnico. Temu je sledila
še ena aktivnost, ki je bila vezana na spodbujanje za tisto delavnico izbranega
kazalnika pozitivnega razvoja mladih. V večini delavnic je sledila domača nalo-
ga, ki je bila namenjena spodbujanju povezanosti z drugimi (tj. starši ali skrbni-
ki in učitelji_cami) ali delu na sebi. Za konec vsake delavnice sta sledili še krajša
vaja čuječnosti in izpolnjevanje kratkega vprašalnika, povezanega s tematiko
delavnice z namenom preverjanja takojšnjih učinkov delavnice.

1. delavnica: Povezanost

502 Prva delavnica, katere namen je bil spodbujanje povezanosti, je bila name-
njena spoznavanju udeleženk_cev z izvajalkama delavnice ter poglabljanju

povezanosti med dijaki_njami znotraj oddelka. Pričela se je s predstavitvijo

programa in vodij delavnice, s postavljanjem pravil pri sami delavnici ter s po-

vezovanjem med izvajalkami delavnice ter udeleženci_kami.

Po izpolnjevanju vprašalnika je sledila aktivnost, ki je bila namenjena po-

vezovanju udeleženk_cev med seboj, in sicer so poiskali pet stvari, ki so jim

skupne. Temu je sledila kratka vaja gibanja in dihanja v sedečem položaju, ki je

predstavljala kratek premor med posameznimi aktivnostmi znotraj delavnice

preko vključitve telesne aktivnosti v program. Aktivnost izhaja iz projekta Ro-

ka v Roki: Program za strokovne delavce_ke in učitelje_ice (Jensen idr., 2020)

in vključuje povezovanje gibanja z dihanjem. Zavedanje lastnega dihanja ak-

tivira parasimpatični živčni sistem in uravnava stopnjo stresa. To pomeni, da

je zavedanje o lastnem dihanju pomemben del urjenja samozavedanja (Jen-

sen idr., 2020).

Nato je sledila predstavitev aktivnosti skrivnega (spletnega) prijatelja_ice,

ki je bila namenjena spoznavanju udeleženk_cev med seboj, krepitvi poveza-

nosti med njimi. Nato je vsak_a izmed udeleženk_cev po predstavitvi pomena

hvaležnosti v vsakdanjem življenju povedal_a, za kaj je v tistem trenutku hva-

ležen_na. Namen tovrstne aktivnosti je spodbujanje zaznavanja stvari, za ka-

tere smo v življenju hvaležni (od tistih vsakodnevnih naprej). Hvaležnost se

namreč povezuje z višjo kakovostjo življenja, boljšim fizičnim in psihološkim

zdravjem ter boljšimi socialnimi odnosi (Anand idr., 2021; Duthely idr., 2017).

Udeleženci_ke so bili seznanjeni, da bodo na vsakem srečanju poročali o tem,

za kaj so takrat, v tistem trenutku, hvaležni.

pozitivni razvoj mladih v sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij
   497   498   499   500   501   502   503   504   505   506   507