Page 504 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 504
bile predstavljene različne pozitivne lastnosti, izmed katerih so morali izbrati
tiste, ki so zanje najbolj značilne. Nobena izmed lastnosti ni negativno usmer-
jena, kar lahko zviša njihovo samospoštovanje, ko pri sebi prepoznajo kate-
ro izmed lastnosti. Med izbranimi trditvami so izbrali tisto, ki jim je bila najpo-
membnejša, in jo podkrepili s svojimi lastnimi izkušnjami, kar je vplivalo tudi
na stopnjo povezanosti s sošolci_kami, ko so spregovorili o svojih osebnih iz-
kušnjah in se tako bolj razkrili ostalim.

Aktivnost Raztezanje v predelu okoli srca (Projekt Roka v Roki: Program za
učence_ke; Marušić idr., 2020) je bila namenjena sprostitvi, krepitvi samoza-
vedanja in krajši športni prekinitvi. Glavni namen te aktivnosti je urjenje po-
zornosti kot enega ključnih delov samozavedanja in socialnega zavedanja, ki
predstavljata osnovo za samouravnavanje ter odnosne in medkulturne kom-
petence. Telesna vadba in vaje čuječnosti prav tako igrajo pomembno vlogo
pri razvijanju empatije, prijaznosti in sočutja, saj se osredotočajo na »posve-
čanje pozornosti in sprejemanje ter ne na obsojanje ali vrednotenje izkušnje«.
Ko imamo nežen odnos do sebe, to vpliva tudi na način, kako vstopamo v od-
504 nos z drugimi.

Nadalje je sledila aktivnost Kaj zmorem in česa se še želim naučiti? (Inte-
raktivne igre za spodbujanje in krepitev življenjskih veščin za dijake srednjih
šol; NIJZ, 2011). Namen aktivnosti je bil spodbuditi prepoznavanje lastnih moč-
nih področij ter potencialov, ki jih mladi lahko še razvijajo oziroma si jih želi-
jo razviti. Dodatno je bila ta aktivnost namenjena prepoznavanju močnih pod-
ročij drugih udeleženk_cev ter povezovanju med posamezniki_cami, ki imajo
podobne interese. Samozavedanje lastnih močnih področij oziroma samou-
činkovitost (prepričanja o posameznikovih sposobnostih), ki je pozitivno po-
vezana s pozitivnimi čustvi, negativno z negativnimi čustvi, vodi do višje učne
uspešnosti (Zhen idr., 2017).

Sledila je predstavitev domače naloge, ki je bila vezana na krepitev odno-
sov z učitelji_cami. Podporni odnosi med učitelji_cami in dijaki_njami so se na-
mreč predvsem na prehodu v srednjo šolo izkazali kot izjemno pomemben va-
rovalni dejavnik, ki se pozitivno povezuje tudi z učno uspešnostjo, negativno
pa s težavnimi vedenji (Longobardi idr., 2016).

Zadnja aktivnost znotraj te delavnice je bila vezana na čuječnost, in si-
cer na trebušno dihanje. Vaje čuječnosti pri mladostnikih_cah so se izkazale
kot učinkovite za izboljšanje izvršilnih funkcij, zmanjšanje depresivnosti, an-
ksioznosti, ruminacije, težav pozunanjanja in porasti prosocialnih spretnosti
(Black, 2015). Pričujoča aktivnost vsebuje usmerjanje pozornosti na trebušno
dihanje, ki ima dobre učinke za zmanjšanje anksioznosti pri mladostnikih_cah
(Sellakumar, 2015), v kolikor se trebušno dihanje izvaja 45 dni zaporedoma. Po
izvedenem trebušnem dihanju so udeleženci_ke izpolnili še kratek vprašalnik
za namen preverjanja takojšnih učinkov te delavnice.

pozitivni razvoj mladih v sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij
   499   500   501   502   503   504   505   506   507   508   509