Page 506 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 506
pozorni na svoj samogovor. V kolikor so želeli, so lahko svoj samogovor delili s
skupino. Nato so bili seznanjeni s tem, da imajo moč, da spremenijo svoj samo-
govor, kar so vadili preko različnih situacij, ki so jim bile podane.

Za tem jim je bila dodeljena domača naloga, in sicer jim je bilo naročeno,
da naj napišejo pismo sebi čez 5 let z namenom spodbujanja pozitivnega raz-
mišljanja o sebi, postavljanja ciljev in ustvarjanja želja za prihodnost. Nato je
sledila vaja čuječnosti v obliki kratke meditacije (Projekt Roka v Roki: Program
za učence_ke; Marušić idr., 2020). Pričujoča aktivnost usmerja pozornost na te-
lo in na občutke, ki se v telesu pojavljajo, kar lahko vodi do višje stopnje samo-
zavedanja preko usmerjanja pozornosti na telo in dihanje v tistem trenutku
brez obsojanja ali ocenjevanja situacije (Brown in Ryan, 2003). Po tem so ude-
leženci_ke izpolnili vprašalnik za preverjanje takojšnjih učinkov te delavnice.

4. delavnica: Karakter

Cilj delavnice je prevzemanje odgovornosti za svoja vedenja in razvoj samou-
ravnavanja. Delavnica zajema dve ključni aktivnosti, ki se nanašata na karakter
506 in moralno delovanje posameznika. Ena izmed njih nagovarja odnos do odgo-
vornega vedenja ter prevzemanja odgovornosti, druga se dotakne stereotipov
in predsodkov skozi igro in diskusijo.

Najprej so udeleženke_ci izpolnili vprašalnik, nato je bila predstavljena za-
snova delavnice, sledil je krog hvaležnosti, nato pa predstavitev domače nalo-
ge, katere namen je bilo spodbujanje pozitivnega razmišljanja o sebi, postav-
ljanje ciljev in ustvarjanje želja za prihodnost.

Za prebijanje ledu sta bili izvedeni dve aktivnosti, in sicer smo jih najprej
povprašali, kako se počutijo v tistem trenutku od 1 do 10, nato pa smo v prime-
ru, da so bile delavnice izvedene preko spleta, izvedli aktivnost Kdo bo prvi, pri
kateri so morali čim hitreje prinesti eno stvar, ki ni v prostoru, v katerem so. V
primeru, da so bile delavnice izvedeno v živo, pa so morali udeleženci_ke po-
kazati en gib, ki so ga ostali ponovili.

Sledila je aktivnost Prevzemanje odgovornosti za svoja dejanja (Zorenje
skozi To sem jaz: Priročnik za preventivno delo z mladostniki; Tacol idr., 2019).
Namen aktivnosti je bil, da udeleženci_ke preko pogovora prepoznajo, da sa-
mi nosijo odgovornost za svoja dejanja vključno s kratkoročnimi in dolgoroč-
nimi posledicami. S teoretičnega vidika je mladostništvo ključnega pomena
za razvoj abstraktnega mišljenja, kar vodi do razvoja moralnih načel in vre-
dnot (Hardy in Carlo, 2015). Svoje moralne vrednote mladostnice_ki razvijajo
na podlagi vsakodnevnih izkušenj, znotraj katerih morajo sprejemati odločitve
in nadzorovati svoje vedenje, ko se soočajo z novimi izzivi in socialnimi vplivi
(Paciello idr., 2013). Odgovorno sprejemanje odločitev je negativno povezano
z delikventnimi vedenji in težavnimi vedenji (Ross in Tolan, 2018). Udeležen-
ci_ke so navajali primere neodgovornega vedenja in posledice, ki jih prinaša

pozitivni razvoj mladih v sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij
   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510   511