Page 42 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 42
1.1 Razvojni viri

Prvo merjenje

Tabela 1: Povprečja in standardne deviacije glede na obiskovan razred
za razvojne vire v prvem merjenju

9. razred 1. letnik 2. letnik 3. letnik

M SD M SD M SD M SD

Podpora 3,38 0,32 3,21 0,53 3,06 0,54 2,99 0,55

Zunanji viri Opolnomočenje 3,50 0,28 3,45 0,45 3,39 0,47 3,40 0,45
Meje in pričakovanja 3,26 0,40 3,24 0,45 3,09 0,42 3,00 0,46

Konstruktivna raba časa 2,60 0,54 2,63 0,57 2,49 0,55 2,49 0,56

Zavezanost učenju 3,04 0,40 3,10 0,47 2,99 0,47 3,00 0,43

Pozitivne vrednote 3,15 0,37 3,26 0,43 3,18 0,41 3,16 0,37

42 Notranji viri

Socialne spretnosti 3,10 0,42 3,20 0,47 3,09 0,46 3,05 0,42

Pozitivna identiteta 3,11 0,45 3,03 0,60 2,93 0,61 2,89 0,59

Podpora (χ2(3) = 47,94; p < 0,001): 9. razred in 2. letnik (Z = –3,84; p < 0,001), 9. ra-
zred in 3. letnik (Z = –5,10; p < 0,001), 1. letnik in 2. letnik (Z = –4,58; p < 0,001), 1.
letnik in 3. letnik (Z = –5,70; p < 0,001); vsi ostali p > 0,139. 9. razred čuti največ
podpore, sledijo pa 1., 2. in 3. letnik.

Meje in pričakovanja (χ2(3) = 66,47; p < 0,001): 9. razred in 1. letnik (Z = –4,11;
p < 0,001), 9. razred in 3. letnik (Z = –4,12; p < 0,001), 1. letnik in 2. letnik (Z =
–5,86; p < 0,001), 1. letnik in 3. letnik (Z = –7,78; p < 0,001); vsi ostali p > 0,009.
9. razred ima najvišje povprečje pri spremenljivki meje in pričakovanja, sledi-
jo pa 1., 2. in 3. letnik.

Konstruktivna raba časa (χ2(3) = 50,43; p < 0,001): 9. razred in 2. letnik (Z =
–6,22; p < 0,001), 9. razred in 3. letnik (Z = –5,31; p < 0,001), 1. letnik in 2. letnik (Z
= –3,97; p < 0,001), 1. letnik in 3. letnik (Z = –3,27; p = 0,001); vsi ostali p > 0,047.
Najvišje povprečje pri omenjeni spremenljivki se kaže pri 1. letniku, sledi 9. ra-
zred; najnižji in enaki aritmetični sredini pa imata 2. in 3. letnik.

Zavezanost učenju (χ2(3) = 23,06; p < 0,001): 9. razred in 2. letnik (Z = –3,38; p
= 0,001), 9. razred in 3. letnik (Z = –2,88; p = 0,004), 1. letnik in 2. letnik (Z = –3,84;
p < 0,001), 1. letnik in 3. letnik (Z = –3,37; p = 0,001); vsi ostali p > 0,637. Najvišje
povprečje pri omenjeni spremenljivki se kaže pri 1. letniku, sledi 9. razred, nato
3. letnik in nazadnje 2. letnik.

Pozitivne vrednote (χ2(3) = 18,45; p < 0,001): 9. razred in 3. letnik (Z = –2,97; p
= 0,003), 1. letnik in 2. letnik (Z = –2,86; p = 0,004), 1. letnik in 3. letnik (Z = –3,90;

pozitivni razvoj mladih v sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47