Page 404 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 404
trto merjenje

Tabela 475: Povprečja in standardna deviacija za vprašalnik o razvojnih
virih glede na stopnjo rizičnosti šole v četrtem merjenju

OŠ z nizkim OŠ z visokim GIM z nizkim GIM z visokim SSŠ z nizkim SSŠ z visokim
tveganjem tveganjem tveganjem tveganjem tveganjem tveganjem

M SD M SD M SD M SD M SD M SD

Podpora 3,03 0,60 2,97 0,65 2,95 0,53 2,98 0,60 2,96 0,61 2,87 0,71

Opolnomočenje 3,30 0,57 3,40 0,51 3,35 0,46 3,38 0,45 3,32 0,52 3,26 0,60

Meje in pričakovanja 3,17 0,47 3,05 0,55 3,01 0,49 3,07 0,48 3,05 0,51 3,11 0,57

Zunanji viri Konstruktivna raba časa 2,65 0,64 2,43 0,60 2,48 0,58 2,55 0,57 2,59 0,66 2,38 0,67

Zavezanost učenju 3,08 0,52 3,15 0,50 2,99 0,51 3,01 0,58 2,90 0,49 2,99 0,60

Pozitivne vrednote 3,22 0,50 3,22 0,47 3,11 0,42 3,16 0,42 3,15 0,42 3,22 0,50

Notranji viri Socialne spretnosti 3,18 0,54 3,21 0,51 3,04 0,47 3,16 0,69 3,08 0,48 3,15 0,53

404 Pozitivna identiteta 2,85 0,69 2,90 0,73 2,87 0,61 3,02 0,81 2,92 0,59 2,90 0,72

Opombe: OŠ – osnovna šola; GIM – gimnazija; SSŠ – srednja strokovna
šola

Konstruktivna raba časa (χ2(5) = 16,98; p = 0,005): vsi p > 0,006. Najnižje
povprečje ima srednja strokovna šola z visokim tveganjem, sledi osnovna šo-
la z visokim tveganjem, nato gimnazija z nizkim tveganjem, gimnazija z viso-
kim tveganjem, srednja strokovna šola z nizkim tveganjem in nazadnje osnov-
na šola z nizkim tveganjem.

Zavezanost učenju (χ2(5) = 16,28; p = 0,006): osnovna šola z nizkim tve-
ganjem in srednja strokovna šola z nizkim tveganjem (Z = –3,00; p = 0,003),
osnovna šola z visokim tveganjem in srednja strokovna šola z nizkim tvega-
njem (Z = –3,17; p = 0,002); vsi ostali p > 0,035. Najnižje povprečje ima srednja
strokovna šola z nizkim tveganjem, sledi osnovna šola z nizkim tveganjem, na-
to pa osnovna šola z visokim tveganjem.

Socialne spretnosti (χ2(5) = 13,44; p = 0,020): vsi p > 0,006. Najnižje povpre-
čje ima gimnazija z nizkim tveganjem, sledi srednja strokovna šola z nizkim
tveganjem, nato srednja strokovna šola z visokim tveganjem, gimnazija z viso-
kim tveganjem, osnovna šola z nizkim tveganjem in nazadnje osnovna šola z
visokim tveganjem.

ANOVA za meje in pričakovanja ter pozitivne vrednote:
Analiza homogenosti varianc je pokazala, da so variance pri obeh spremenljiv-
kah homogene, zato smo nadalje interpretirale rezultate ANOVE. Bonferronije-
va post-hoc primerjava s prilagojeno mejo statistične pomembnosti (0,05/15 =

pozitivni razvoj mladih v sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij
   399   400   401   402   403   404   405   406   407   408   409