Page 368 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 368
Odnosno nasilje (χ2(5) = 13,34; p = 0,020): ne učim se nobenega tujega jezika in
učim se štiri (Z = –3,16; p = 0,002), pri čemer več odnosnega nasilja občutijo tis-
ti_e, ki se ne učijo nobenega jezika; vsi ostali p > 0,006.

Tretje merjenje

Tabela 438: Povprečja in standardna deviacija za vprašalnik medvrstniških
odnosov: nasilno vedenje in viktimizacija glede na število jezikov, ki se
jih učenec_ka oz. dijak_inja uči v tretjem merjenju

Noben tuj jezik En tuj jezik Dva tuja jezika Tri tuje jezike Štiri tuje jezike Pet tujih jezikov

M SD M SD M SD M SD M SD M SD

Nasilno vedenje 1,52 0,82 1,40 0,73 1,34 0,62 1,26 0,45 1,27 0,48 1,33 0,65

Telesno nasilje 1,42 0,86 1,31 0,74 1,24 0,60 1,17 0,48 1,19 0,50 1,23 0,61

Besedno nasilje 1,73 1,04 1,58 0,92 1,53 0,83 1,45 0,67 1,44 0,65 1,48 0,82

368 Odnosno nasilje 1,42 0,76 1,30 0,68 1,24 0,59 1,17 0,36 1,19 0,46 1,28 0,62

Viktimizacija 1,42 0,79 1,35 0,69 1,28 0,55 1,22 0,49 1,30 0,68 1,36 0,64

Telesna viktimizacija 1,33 0,77 1,27 0,66 1,18 0,53 1,12 0,39 1,16 0,57 1,18 0,51

Besedna viktimizacija 1,56 0,97 1,46 0,83 1,41 0,73 1,37 0,76 1,46 0,93 1,54 0,99

Odnosna viktimizacija 1,37 0,83 1,32 0,71 1,24 0,57 1,19 0,52 1,27 0,70 1,34 0,72

Spletno nasilje 1,29 0,64 1,23 0,57 1,19 0,44 1,17 0,38 1,18 0,48 1,13 0,26

Spletna viktimizacija 1,24 0,66 1,18 0,53 1,11 0,37 1,09 0,32 1,11 0,44 1,12 0,37

Nasilno vedenje (χ2(4) = 12,02; p = 0,017): ne učim se nobenega tujega jezika in
učim se dva (Z = –3,07; p = 0,002), ne učim se nobenega tujega jezika in učim
se tri (Z = –3,26; p = 0,001); vsi ostali p > 0,022. Pri čemer imajo najvišje povpre-
čje posamezniki_ce, ki se učijo le materni jezik, medtem ko si drugi dve skupi-
ni sledita v vrstnem redu dva in trije tuji jeziki.

Telesno nasilje (χ2(4) = 21,78; p < 0,001): ne učim se nobenega tujega jezika
in učim se tri (Z = –4,01; p < 0,001), učim se en tuj jezik in učim se tri (Z = –3,59; p
< 0,001); vsi ostali p > 0,009. Od tega imajo pri obeh primerjavah nižje povpre-
čje posamezniki_ce, ki se učijo tri tuje jezike.

Odnosno nasilje (χ2(4) = 20,57; p < 0,001): ne učim se nobenega tujega jezi-
ka in učim se enega (Z = –3,17; p = 0,002), ne učim se nobenega tujega jezika in
učim se dva (Z = –3,73; p < 0,001), ne učim se nobenega tujega jezika in učim se
tri (Z = –4,28; p < 0,001); vsi ostali p > 0,009. Največ odnosnega nasilja poročajo
posamezniki_ce, ki se ne učijo nobenega tujega jezika, kar pomeni, da govori-
jo le maternega, povprečja ostalih skupin so nižja.

pozitivni razvoj mladih v sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij
   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372   373