Page 364 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 364
Meje in pričakovanja (χ2(4) = 10,25; p = 0,036): učim se en tuj jezik in učim se dva
(Z = –3,05; p = 0,002), pri čemer imajo višje povprečje osebe, ki se učijo en tuj
jezik; vsi ostali p > 0,009.

23.2 Kazalniki pozitivnega razvoja

Prvo merjenje

Tabela 432: Povprečja in standardna deviacija za kazalnike pozitivnega
razvoja mladih glede na število jezikov, ki se jih učenec_ka oz. dijak_inja
uči v prvem merjenju

Noben tuj jezik En tuj jezik Dva tuja jezika Tri tuje jezike Štiri tuje jezike Pet tujih jezikov

M SD M SD M SD M SD M SD M SD

Kompetentnost 3,43 1,00 3,55 0,69 3,39 0,66 3,44 0,62 3,27 0,76 3,33 0,75

364 Samozavest 3,47 1,15 3,71 0,84 3,54 0,92 3,55 0,92 3,29 1,03 3,64 0,98

Karakter 3,75 0,90 3,83 0,62 3,85 0,55 3,92 0,49 3,94 0,48 4,07 0,48

Skrb 3,73 0,96 3,93 0,82 4,03 0,76 4,06 0,72 4,02 0,68 4,09 0,73

Povezanost 3,48 0,79 3,81 0,68 3,74 0,63 3,76 0,64 3,66 0,61 3,82 0,67

Kompetentnost (χ2(5) = 23,64; p < 0,001): učim se en tuj jezik in učim se dva (Z =
–4,21; p < 0,001), učim se en tuj jezik in učim se štiri (Z = –3,50; p < 0,001), vsi os-
tali p > 0,004. Najbolj kompetentno se počutijo tisti_e, ki govorijo en tuj jezik,
sledijo tisti_e z dvema in nazadnje tisti_e s štirimi jeziki.

Samozavest (χ2(5) = 19,24; p = 0,002): učim se en tuj jezik in učim se dva (Z
= –3,07; p = 0,002), učim se en tuj jezik in učim se štiri (Z = –3,89; p < 0,001), vsi
ostali p > 0,010. Najbolj samozavestni so udeleženci_ke, ki se učijo poleg ma-
ternega še en tuj jezik, nato tisti_e z dvema in nazadnje osebe, ki se učijo šti-
ri tuje jezike.

pozitivni razvoj mladih v sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij
   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368   369