Page 370 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 370
23.4 Druge mere (empatija, anksioznost, čuječnost,
prispevanje, pripadnost, različnost)

Prvo merjenje

Tabela 440: Povprečja in standardna deviacija za vprašalnik empatije,
čuječnosti in lestvice anksioznosti glede na število jezikov, ki se jih
učenec_ka oz. dijak_inja uči v prvem merjenju

Noben tuj jezik En tuj jezik Dva tuja jezika Tri tuje jezike Štiri tuje jezike Pet tujih jezikov

M SD M SD M SD M SD M SD M SD

Empatična skrb 3,45 0,62 3,50 0,65 3,63 0,65 3,65 0,60 3,62 0,61 3,63 0,70

Zavzemanje perspektive 3,05 0,64 3,17 0,63 3,29 0,60 3,34 0,59 3,29 0,56 3,47 0,59

Anksioznost 2,67 0,91 2,67 0,87 2,79 0,78 2,76 0,79 2,94 0,89 2,88 0,92

COVID-19 anksioznost 2,69 1,07 2,88 1,07 3,01 0,90 3,06 0,96 3,07 0,89 2,88 0,94

370 Čustva 2,51 0,95 2,45 0,94 2,54 0,86 2,52 0,88 2,67 0,97 2,64 0,98

Skrbi 3,03 1,06 3,18 0,96 3,31 0,92 3,31 0,93 3,48 0,94 3,48 1,03

Odločanje 2,71 0,88 2,76 0,97 2,91 0,94 2,87 0,97 3,09 1,02 2,91 1,06

Čuječnost 3,81 0,99 4,03 1,03 3,85 0,94 3,80 0,94 3,65 0,93 3,54 1,04

Tabela 441: Povprečja in standardna deviacija za pripadnost, različnost
in prispevanje glede na število jezikov, ki se jih učenec-ka uči v prvem
merjenju

Pripadnost Noben tuj jezik En tuj jezik Dva tuja jezika Tri tuje jezike Štiri tuje jezike Pet tujih jezikov
Različnost
Prispevanje M SD M SD M SD M SD M SD M SD
2,89 0,65 3,12 0,53 3,14 0,50 3,17 0,53 3,00 0,63 3,10 0,68
3,09 0,95 3,37 0,97 3,53 0,91 3,61 0,86 3,47 0,96 3,70 0,83
2,70 0,87 2,58 0,73 2,54 0,63 2,59 0,65 2,56 0,64 2,65 0,64

Empatična skrb (χ2(5) = 23,39; p < 0,001): učim se en tuj jezik in učim se dva (Z =
–4,06; p < 0,001), učim se en tuj jezik in učim se tri (Z = –4,23; p < 0,001), vsi osta-
li p > 0,025. Največ empatične skrbi občutijo tisti_e, ki se učijo tri jezike, sledijo
tisti_e z dvema in nato posamezniki_ce, ki govorijo samo enega.

Zavzemanje perspektive (χ2(5) = 28,10; p < 0,001): učim se en tuj jezik in
učim se dva (Z = –3,77; p < 0,001), učim se en tuj jezik in učim se tri (Z = –4,33;
p < 0,001), vsi ostali p > 0,005. Najvišje povprečje imajo tisti_e, ki se učijo tri je-
zike, sledijo tisti_e z dvema in nato posamezniki_ce, ki govorijo samo enega.

pozitivni razvoj mladih v sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij
   365   366   367   368   369   370   371   372   373   374   375