Page 363 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 363
Noben tuj En tuj jezik Dva tuja Tri tuje jezike Štiri tuje Pet tujih
jezik jezika jezike jezikov

M SD M SD M SD M SD M SD M SD

Pozitivne vrednote 3,18 0,49 3,13 0,47 3,19 0,42 3,18 0,42 3,18 0,37 3,23 0,39
Socialne spretnosti
Notranji viri Pozitivna identiteta 3,08 0,54 3,08 0,51 3,12 0,49 3,12 0,46 3,06 0,51 3,14 0,48

3,02 0,63 3,02 0,62 2,97 0,63 2,96 0,64 2,76 0,70 2,87 0,59

Podpora (χ2(4) = 14,37; p = 0,006): ne učim se nobenega tujega jezika in učim se 363
štiri (Z = –3,23; p = 0,001), učim se en tuj jezik in učim se štiri (Z = –3,52; p < 0,001),
učim se dva tuja jezika in učim se štiri (Z = –2,87; p = 0,004); vsi ostali p > 0,012.
O največ podpore poročajo tisti_e, ki se učijo en tuj jezik, sledijo tisti_e, ki se
učijo le materni jezik, nato tisti_e, ki se učijo dva tuja jezika, in nazadnje udele-
ženci_ke z dodatnimi štirimi jeziki.

Zavezanost učenju (χ2(4) = 17,23; p = 0,002): učim se en tuj jezik in učim
se dva (Z = –3,00; p = 0,003), učim se en tuj jezik in učim se tri (Z = –3,60; p <
0,001); vsi ostali p > 0,009. Najbolj so zavezani učenju tisti_e, ki se poleg ma-
ternega doma učijo še tri tuje jezike, sledijo tisti_e z dodatnima dvema in na-
zadnje z enim.

Pozitivna identiteta (χ2(4) = 10,02; p = 0,040): učim se en tuj jezik in učim se
štiri (Z = –2,92; p = 0,003), pri čemer imajo višje povprečje učenci_ke, ki se učijo
en tuj jezik; vsi ostali p > 0,007.

Četrto merjenje

Tabela 431: Povprečja in standardna deviacija za vprašalnik o razvojnih
virih glede na število jezikov, ki se jih učenec_ka oz. dijak_inja uči
v četrtem merjenju

Noben tuj En tuj jezik Dva tuja Tri tuje jezike Štiri tuje Pet tujih
jezik jezika jezike jezikov

M SD M SD M SD M SD M SD M SD

Podpora 3,00 0,53 2,97 0,68 2,97 0,58 2,95 0,61 2,93 0,54 2,85 0,63
Opolnomočenje
Meje in pričakovanja 3,30 0,36 3,32 0,57 3,34 0,47 3,34 0,53 3,37 0,46 3,26 0,58
Konstruktivna raba časa
Zavezanost učenju 3,16 0,23 3,17 0,54 3,04 0,49 3,05 0,51 3,08 0,44 2,93 0,54
Pozitivne vrednote
Zunanji viri Socialne spretnosti 2,60 0,24 2,50 0,66 2,54 0,59 2,52 0,65 2,44 0,60 2,43 0,76
Notranji viri Pozitivna identiteta
3,29 0,27 3,03 0,50 2,98 0,54 2,99 0,53 2,96 0,58 2,93 0,49

3,28 0,40 3,20 0,42 3,13 0,43 3,19 0,44 3,15 0,45 3,15 0,56

2,98 0,39 3,14 0,49 3,10 0,54 3,12 0,60 3,15 0,50 3,00 0,56

2,91 0,37 2,88 0,71 2,91 0,67 2,98 0,73 2,92 0,62 2,86 0,65


   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368