Page 361 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 361
adi morebitnih lažnih rezultatov izključile iz nadaljnjih analiz. Tako so prika-
zane analize za četrto merjenje narejene na petih skupinah (učijo se en, dva, tri,
štiri ali pet tujih jezikov) in ne šestih.

Ker se večina spremenljivk ni porazdeljevala normalno, smo izvedle Kru-
skal-Wallisov test (poročanje vsakega je razvidno za spremenljivkami v oklepa-
ju). Za ugotavljanje razlik med skupinami smo nadalje izvedle še parne primer-
jave s pomočjo Mann-Whitneyjevega testa in za večjo statistično pravilnost
prilagodile vrednost pomembnosti v prvem, tretjem, četrtem (0,05/10 = 0,005)
ter drugem merjenju (0,05/15 = 0,003). V prvem merjenju se je normalno poraz-
deljevala spremenljivka čuječnost, v drugem merjenju anksioznost, v tretjem
merjenju anksioznost in čuječnost ter v četrtem merjenju spremenljivke pozi-
tivne vrednote, anksioznost, COVID-19 anksioznost in čuječnost.

23.1 Razvojni viri

Prvo merjenje 361

Tabela 428: Povprečja in standardna deviacija za vprašalnik o razvojnih
virih glede na število jezikov, ki se jih učenec_ka oz. dijak_inja uči
v prvem merjenju

Noben tuj En tuj jezik Dva tuja Tri tuje jezike Štiri tuje Pet tujih
jezik M SD jezika M SD jezike jezikov

M SD M SD M SD M SD

Podpora 3,01 0,67 3,17 0,53 3,12 0,54 3,09 0,52 2,99 0,56 3,14 0,60

Opolnomočenje 3,19 0,69 3,37 0,49 3,43 0,43 3,44 0,43 3,35 0,52 3,46 0,45

Meje in pričakovanja 2,86 0,71 3,14 0,48 3,13 0,43 3,11 0,45 3,05 0,46 3,11 0,38

Zunanji viri Konstruktivna raba časa 2,59 0,73 2,63 0,61 2,56 0,56 2,61 0,55 2,53 0,56 2,74 0,45

Zavezanost učenju 2,89 0,73 2,97 0,50 3,05 0,46 3,10 0,42 3,09 0,45 3,13 0,46

Pozitivne vrednote 3,11 0,71 3,17 0,46 3,22 0,40 3,22 0,37 3,22 0,41 3,26 0,42

Notranji viri Socialne spretnosti 3,05 0,62 3,11 0,51 3,13 0,44 3,15 0,43 3,10 0,45 3,18 0,53

Pozitivna identiteta 2,96 0,70 3,06 0,59 2,97 0,61 2,99 0,57 2,87 0,65 3,02 0,66

Podpora (χ2(5) = 14,03; p = 0,015): učim se en tuj jezik in učim se štiri (Z = –3,29; p
= 0,001), vsi ostali p > 0,012. Več podpore čutijo tisti_e, ki se učijo samo en jezik.

Zavezanost učenju (χ2(5) = 18,93; p = 0,002): učim se en tuj jezik in učim se
dva (Z = –3,07; p = 0,002), učim se en tuj jezik in učim se tri (Z = –3,85; p < 0,001),
vsi ostali p > 0,014. Najbolj so zavezani učenju tisti_e, ki se učijo štiri tuje jezike,


   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366