Page 359 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 359
esno nasilje En jezik Dva jezika Trije jeziki Čuječnost En jezik Dva jezika Trije jeziki
Besedno nasilje M SD M SD M SD Različnost M SD M SD M SD
Odnosno nasilje 1,26 0,65 1,19 0,43 1,07 0,12 Prispevanje 3,94 1,03 3,76 1,07 3,95 1,20
1,53 0,82 1,49 0,78 1,34 0,62 3,56 0,98 3,43 1,01 3,24 1,06
1,25 0,59 1,20 0,43 1,10 0,18 2,54 0,65 2,71 0,68 2,72 0,56

Ker se nobena spremenljivka ni porazdeljevala normalno, smo izvedle Mann- 359
-Whitneyjev test in ugotovile, da statistično pomembne razlike ne obstajajo
pri spremenljivkah meje in pričakovanja, konstruktivna raba časa, zavezanost
učenju, socialne spretnosti, kompetentnost, nasilno vedenje, telesno, besedno
in odnosno nasilje, telesna in besedna viktimizacija, spletno nasilje, spletna
viktimizacija, COVID-19 anksioznost, odločanje, pripadnost, čuječnost in pri-
spevanje (vsi p > 0,056). Tako so se statistično pomembne razlike pojavile pri
spremenljivkah podpora (Z = –2,24; p = 0,025), opolnomočenje (Z = –2,02; p =
0,043), pozitivne vrednote (Z = –1,96; p = 0,050), pozitivna identiteta (Z = –2,80;
p = 0,005), samozavest (Z = –2,90; p = 0,004), karakter (Z = –3,31; p = 0,001),
skrb (Z = –3,30; p = 0,001), povezanost (Z = –2,50; p = 0,012), viktimizacija (Z =
–2,32; p = 0,021), odnosna viktimizacija (Z = –2,72; p = 0,006), empatična skrb (Z
= –4,17; p < 0,001), zavzemanje perspektive (Z = –2,99; p = 0,003), anksioznost
(Z = –2,70; p = 0,007), čustva (Z = –2,32; p = 0,020), skrbi (Z = –4,43; p < 0,001) in
prispevanje (Z = –2,67; p = 0,008). Višje povprečje pri podpori, opolnomoče-
nju, pozitivni identiteti, samozavesti in povezanosti so dosegli posamezniki_
ce, ki doma govorijo en jezik, medtem ko več pozitivnih vrednot, karakterja,
skrbi, viktimizacije, odnosne viktimizacija, empatične skrbi, zavzemanja per-
spektive, anksioznosti, čustev, skrbi in prispevanja občutijo tisti_e, ki doma go-
vorijo dva jezika.

Četrto merjenje

Tabela 427: Povprečja in standardna deviacija za vprašalnik o razvojnih
virih, kazalnike pozitivnega razvoja, vprašalnik medvrstniških odnosov:
nasilno vedenje in viktimizacija in vprašalnik empatije, čuječnosti,
lestvice anksioznosti, pripadnosti, različnosti in prispevanja glede
na število jezikov, ki jih govorijo doma v četrtem merjenju

En jezik Dva jezika Trije jeziki En jezik Dva jezika Trije jeziki

M SD M SD M SD M SD M SD M SD

Podpora 2,95 0,61 3,00 0,50 2,88 0,69 Viktimizacija 1,26 0,63 1,19 0,43 1,24 0,75

Opolnomočenje 3,34 0,50 3,34 0,46 3,44 0,65 Telesna viktimizacija 1,16 0,57 1,14 0,44 1,05 0,18

Meje in pričakovanja 3,06 0,50 3,04 0,51 3,09 0,47 Besedna viktimizacija 1,37 0,78 1,26 0,51 1,29 0,77

Konstruktivna raba časa 2,52 0,62 2,49 0,60 2,63 0,72 Odnosna viktimizacija 1,26 0,69 1,16 0,45 1,37 1,29


   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364