Page 23 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 23
d pošiljanjem povabila za sodelovanje. Obveščeni so bili, da bodo, v kolikor 23
se bodo s sodelovanjem strinjali, na njihovi šoli izvedene fokusne skupine z di-
jakinjami in dijaki naključno izbranega oddelka 1. letnika, dijakinjami in dija-
ki s priseljenskim ozadjem naključno izbranega oddelka 1. letnika, učiteljicami
in učitelji ter z vodstvom in svetovalno službo srednje šole ter da bodo za na-
ključno izbran oddelek 1. letnika izvedene delavnice, katerih namen bo spod-
bujanje pozitivnega razvoja mladih. Za sodelovanje je bilo s strani koordina-
torja_ice na šoli naključno izbranih pet dijakinj in dijakov iz izbranega oddelka,
v kolikor so bili v tem oddelku vključeni tudi dijakinje in dijaki s priseljenskim
ozadjem, je bila fokusna skupina izvedena tudi z njimi. Nadalje je v fokusnih
skupinah sodelovalo tudi pet učiteljev_ic, ki poučujejo izbran razred vključno z
razredničarko ali razrednikom tega razreda. Posebej je bila izvedena tudi foku-
sna skupina z vodstvom in svetovalno službo dotične srednje šole. Skupno je
bilo izvedenih 13 fokusnih skupin s 50 udeleženci_kami, od tega je bilo 21 dija-
kov_inj, 21 učiteljev_ic, štiri_je svetovalni_e delavci_ke in štiri_je ravnatelji_ce.

2.5 Pripomočki

V raziskavi smo uporabile z raziskovalnimi cilji usklajen nabor samoocenjeval-
nih pripomočkov skozi vsa štiri merjenja ter protokole za fokusne skupine.

Demografske podatke so dali odgovori na vprašanja o starosti, spolu, šo-
li, letniku, ocenah, izobrazbi staršev, velikost kraja bivanja, številu članov go-
spodinjstva, rabi jezika doma, znanju in rabi tujih jezikov, državi rojstva, drža-
vi rojstva staršev.

Kratka verzija PYD vprašalnika (Geldhof idr., 2014) je sestavljena iz 34 po-
stavk na 5-stopenjski Likertovi lestvici od 1 (močno se ne strinjam) do 5 (močno
se strinjam). Postavke merijo 5 kazalnikov pozitivnega razvoja mladih: kompe-
tentnost (primer postavke: V šoli sem uspešen.), samozavest (primer postavke:
Ne glede na vse, sem vesel, da sem takšen, kot sem.), skrb (primer postavke: Žal
mi je, ko vidim drugo osebo, ki je poškodovana ali razburjena.), karakter (pri-
mer postavke: Redko počnem stvari, ki jih ne bi smel.) in povezanost (primer
postavke: Moje prijatelji skrbi zame.). Koeficienti zanesljivosti (od .73 do .92) so
pokazali, da je vprašalnik psihometrično ustrezen (Pivec, 2021).

Profil razvojnih virov (The Developmental Assets Profile; DAP, Scales, 2011)
je sestavljen iz 58 postavk, ki ocenjujejo prisotnost razvojnih virov pri mladih.
Razvojni viri so razdeljeni v naslednjih osem lestvic: Podpora, Opolnomoče-
nje, Meje in pričakovanja, Konstruktivna raba časa (zunanji viri) in Zavezanost k
učenju, Pozitivne vrednote, Socialne kompetence in Pozitivna identiteta (not-
ranji viri). Zanesljivost je bila ustrezna od 0.70 do 0.82, razen za lestvico Kon-
struktivna raba časa, kjer je znašala samo 0.43 (Pivec, 2021).

Lestvica anksioznosti AN-UD (Kozina, 2012) je lestvica, ki vsebuje 14 samo-
ocenjevalnih postavk in je namenjena merjenju splošne anksioznosti in treh

metoda
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28