Page 27 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 27
2.6 Postopek 27

Izvedba raziskave na šolah je potekala med avgustom 2020 in decembrom
2021. Povabilu šol je sledilo pridobivanje soglasij staršev mladoletnih udele-
ženk_cev. Raziskava je potekala v času pandemije COVID-19.

Prvo merjenje v raziskavi PYD-SI-MODEL je potekalo v mesecih oktobru,
novembru in decembru. Prvih deset dni so udeleženci in udeleženke še lahko
izpolnjevali vprašalnike v papir-svinčnik obliki (n = 818), potem pa so se zara-
di epidemioloških razmer šole zaprle, zato je izpolnjevanje vprašalnikov pote-
kalo zgolj v spletni obliki (n = 1166). Drugo merjenje je potekalo med januar-
jem in marcem 2021 zaradi šolanja na daljavo v celoti v spletni obliki (n = 1920).
Tretje merjenje je potekalo med majem in junijem 2021 tako v papir-svinčnik
obliki kot v spletni obliki (1669 vseh (brez intervencij), 739 v papir-svinčnik ob-
liki, 930 v spletni obliki). Četrto merjenje je potekalo med oktobrom in decem-
brom 2021. Zaradi prehoda devetošolk_cev is osnovne v srednjo šolo smo te k
nadaljevanju raziskave povabili preko elektronskega naslova, ki so ga sporoči-
li ob oddanem obveščenem soglasju. Četrto merjenje na srednjih šolah je bi-
lo organizirano na enak način kot predhodna. Trajanje reševanja vprašalnika je
potekalo približno 30 do 45 minut (1 šolska ura), pri čemer so bili v času reše-
vanja prisotni koordinatorji_ce raziskave. Zaradi zaprtja šol in epidemije koro-
navirusa (v nadaljevanju COVID-19) so bile vse fokusne skupine izvedene pre-
ko spleta z uporabo programa Zoom. Vsaka fokusna skupina je trajala približno
45 minut (eno šolsko uro). Fokusne skupine so bile izvedene v decembru 2020
s strani praviloma treh izvajalk z v naprej pripravljenimi protokoli, pri čemer
sta dve zapisničarki zapisovali odgovore udeleženk_cev. Zaradi želje po kon-
tekstualizaciji intervencije so bile v intervencijo vključene štiri različne skupi-
ne šol, ki so imele višje število dodatnih ur slovenščine za priseljence in prise-
ljenke: GIM, SSI, SPI in NPI. Pred izvedbo intervencije so bile izvedene fokusne
skupine v vseh vključenih oddelkih, v katere so bili vključeni dijaki in dijakinje,
profesorji in profesorice ter vodstvo šole. Fokusne skupine so predstavljale do-
dano vrednost za lažjo adaptacijo intervencije za posamezni oddelek, ki je bil
vključen. Kot eden izmed načinov preverjanja stanja v posameznem oddelku
je služilo tudi prvo merjenje, ki je bilo izvedeno znotraj raziskovalnega projek-
ta, v sklopu katerega smo preverili povprečne vrednosti v posameznem razre-
du in jim prav tako v skladu s tem prilagodili intervencijo. Zaradi epidemije
COVID-19 je večina izmed izvedenih delavnic potekala na daljavo, z uporabo
programa Zoom v mesecih februarju in marcu 2021. Na ta način so bile izvede-
ne vse delavnice za dijake in dijakinje GIM, SSI in SPI. Za dijake in dijakinje NPI
so se 15. februarja 2021 odprle šole (Kustec idr., 2021), zato so bile zanje izvede-
ne delavnice v živo v šolskih prostorih. Vsaka delavnica je trajala dve šolski uri
(dvakrat po 45 minut), skupno je bilo v vsakem oddelku izvedenih pet delav-
nic, ki so se vsebinsko skladale z vsakim izmed kazalnikov pozitivnega razvoja

metoda
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32