Page 22 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 22
4. merjenje

V četrtem merjenju raziskave je sodelovalo 1074 posameznic_kov, od tega 686
(63,9 %) žensk in 387 (36,0 %) moških; en_a udeleženec_ka (0,1 %) spola ni že-
lel_a opredeliti na binarni lestvici. Udeleženci_ke so stari od 13 do 19 let, s pov-
prečno starostjo 15,59 let (SD = 1,07). 140 posameznic_kov (13,0 %) obiskuje
osnovno šolo, 934 (87,0 %) pa srednjo šolo; od tega 328 (30,5 %) 1. letnik, 324
(30,2 %) 2. letnik in 259 (24,1 %) 3. letnik. Od srednješolskih programov 543 (50,6
%) udeleženk_cev obiskuje gimnazijo, 379 (35,3 %) srednje strokovno izobraže-
vanje, trije (0,3 %) srednje poklicno izobraževanje in devet (0,8 %) nižje poklic-
no izobraževanje.

Intervencija

V intervencijo so bili vključeni štirje oddelki prvega letnika srednje šole, vsak
iz enega tipa srednje šole, tj. šola s splošnim srednješolskim izobraževanjem (v
nadaljevanju GIM), šola s strokovnim srednješolskim izobraževanjem (v nada-
ljevanju SSI), šola s poklicnim srednješolskim izobraževanjem (v nadaljevanju
22 SPI) in šola z nižjim poklicnim izobraževanjem (v nadaljevanju NPI). Interven-
cija je skupno zajemala 66 dijakov in dijakinj, od tega 33,3 % žensk (Mstarost =
15,23; SD = 0,98). Oddelek GIM je bil zaradi lažje izvedbe razdeljen na dve sku-
pini, pri čemer je bilo v intervencijo vključenih 31 dijakov_inj (od tega 35,7 %
žensk; Mstarost = 14,93; SD = 0,38), vsaka skupina posebej je štela 15 dijakov_
inj. Oddelek SSI je zajemal 11 dijakov_inj (od tega 40 % žensk, Mstarost = 15,00,
SD = 0,47), oddelek SPI prav tako 11 dijakov (100 % moških, Mstarost = 15,00, SD
= 0,00) in oddelek NPI 14 dijakov_inj (od tega 50 % žensk, Mstarost = 16,33, SD
= 1,72). Skupno je bilo v intervencijo vključenih 7 dijakov_inj (10,6 %), ki so bili
rojeni v drugi državi, in 51 dijakov_inj, ki so bili rojeni v Sloveniji (77,3 %), 8 dija-
kov_inj te informacije ni podalo (12,1 %). Kontrolna skupina je vključevala skup-
no le 47 dijakov_inj (od tega 26,7 % žensk; Mstarost = 15,07; SD = 0,75). Vklju-
čevala je zgolj dijake_inje iz sosednjega oddelka GIM – 28 dijakov_inj (od tega
42,9 % žensk; Mstarost = 14,93; SD = 0,38) in sosednjega SPI – 17 dijakov (100
% moških, Mstarost = 15,29, SD = 1,11), saj na SSI ni bilo zbranih dovolj soglasij,
na NPI pa je zgolj 1 dijak_inja sodeloval_a v obeh merjenjih. Skupno sta bila v
kontrolno skupino vključena_i 2 dijaka_nji (4,3 %), ki sta bila_i rojena_i v drugi
državi, in 44 dijakov_inj, ki so bili rojeni v Sloveniji (89,4 %), 3 dijaki_inje te in-
formacije niso podali (6,4 %).

Fokusne skupine

Fokusne skupine so bile izvedene na štirih srednjih šolah, ki so bile vključene
tudi v intervencije in ki izvajajo različne izobraževalne programe (gimnazija,
srednje strokovno in poklicno-tehniško izobraževanje, nižje poklicno izobraže-
vanje) in so bile naključno izbrane izmed srednjih šol z visoko stopnjo tveganja

pozitivni razvoj mladih v sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27