Page 17 - Kozina, Ana, Tina Pivec, Ana Mlekuž, Urška Štremfel, Janja Žmavc, Katja Košir, Ajda Mlakar, Martina Zakšek. 2022. Pozitivni razvoj mladih v Sloveniji: razvojne poti v kontekstu migracij. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Documenta 22.
P. 17
etoda 17
Poglavje zajema opis raziskovalnega načrta, način vzorčenja in opis končnih vzor-
cev zajetih v raziskavo. Podrobno so opisani vsi merski pripomočki ter postopki iz-
vedbe raziskave.
1.0 Raziskovalni načrt
Raziskovalni načrt je sestavljen iz kombinacije vzdolžnega in prečnega razisko-
valnega načrta ter intervencije.
Vzdolžni raziskovalni načrt: z namenom sledenja mladim v obdobju pre-
hoda iz osnovne v srednjo šolo je uporabljena metodologija vzdolžnega razi-
skovalnega načrta. V ponavljajočih časovnih intervalih, za začetku šolskega le-
ta (1. merjenje), na sredini šolskega leta (2. merjenje), na koncu šolskega leta (3.
merjenje) in na začetku naslednjega šolskega leta (4. merjenje), smo spremlja-
le kazalnike pozitivnega razvoje mladih oz. 5 C-jev (kompetentnost, samoza-
vest, karakter, skrb in povezanost) in razvojne vire (notranje in zunanje), merje-
ne skupaj s tveganim in težavnim vedenjem, načini čustvovanja ter udeležbo
pri prosocialnem vedenju.
Prečni raziskovalni načrt omogoča primerjave v istem časovnem obdob-
ju med več spremenljivkami in pogoji in je uporabljen za primerjavo med
podskupinami (npr. starostne skupine, skupina s statusom migranta) v kazalni-
kih pozitivnega razvoja (kompetentnost, samozavest, karakter, skrb in poveza-
nost), razvojnih virih (notranjih in zunanjih) ter drugih proučevanih konceptih.
Poglavje zajema opis raziskovalnega načrta, način vzorčenja in opis končnih vzor-
cev zajetih v raziskavo. Podrobno so opisani vsi merski pripomočki ter postopki iz-
vedbe raziskave.
1.0 Raziskovalni načrt
Raziskovalni načrt je sestavljen iz kombinacije vzdolžnega in prečnega razisko-
valnega načrta ter intervencije.
Vzdolžni raziskovalni načrt: z namenom sledenja mladim v obdobju pre-
hoda iz osnovne v srednjo šolo je uporabljena metodologija vzdolžnega razi-
skovalnega načrta. V ponavljajočih časovnih intervalih, za začetku šolskega le-
ta (1. merjenje), na sredini šolskega leta (2. merjenje), na koncu šolskega leta (3.
merjenje) in na začetku naslednjega šolskega leta (4. merjenje), smo spremlja-
le kazalnike pozitivnega razvoje mladih oz. 5 C-jev (kompetentnost, samoza-
vest, karakter, skrb in povezanost) in razvojne vire (notranje in zunanje), merje-
ne skupaj s tveganim in težavnim vedenjem, načini čustvovanja ter udeležbo
pri prosocialnem vedenju.
Prečni raziskovalni načrt omogoča primerjave v istem časovnem obdob-
ju med več spremenljivkami in pogoji in je uporabljen za primerjavo med
podskupinami (npr. starostne skupine, skupina s statusom migranta) v kazalni-
kih pozitivnega razvoja (kompetentnost, samozavest, karakter, skrb in poveza-
nost), razvojnih virih (notranjih in zunanjih) ter drugih proučevanih konceptih.