Page 75 - Karmen Pižorn, Alja Lipavic Oštir in Janja Žmavc, ur. • Obrazi več-/raznojezičnosti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 44
P. 75
stališče staršev osnovnošolcev do raznojezičnosti

učencev precej bolj pozitivno naravnani k učenju tujih jezikov in na sploš-
no bolj vpleteni kot pa starši dijakov (Sung in Padilla, 1998).

Pri trditvi ‚Moj otrok se tudi pri drugih predmetih uči tuji jezik‘ so
mnenja spet malenkost deljena, saj se 30,2 % staršev ni moglo odločiti, 40,6
% pa se jih je (popolnoma) strinjalo. Vzpodbuden je tudi podatek, da se ve-
lika večina (81,5 %) strinja oziroma popolnoma strinja, da šola, ki jo obi-
skuje njihov otrok, spodbuja učenje jezikov. Kot navajata Dagarin Fojkar
in Pižorn (2014), se je pri raziskavi odnosa staršev do zgodnjega učenja tu-
jih jezikov izkazalo, da bi se otroci radi učili tuje jezike skupaj s starši, zato
je treba storiti še več v tej smeri in izobraziti starše, da bodo lahko otrokom
pomagali pri učenju tujih jezikov, ne le v zgodnjem otroštvu, temveč tudi
pozneje. Za lažjo predstavo smo zgornje rezultate zbrali tudi v tabeli.

Tabela 1: Trditve, ki se nanašajo na različne jezike in učenje jezikov

Otroci bi se najprej morali dob- se (popolnoma) se ne morem (sploh) se ne
ro naučiti maternega jezika in šele strinjam (%) odločiti (%) strinjam (%)
nato tujih jezikov. 57,2
Ko govorim v tujem jeziku, mi je 36,4 17,6 25,2
vedno nekoliko neprijetno. 44,1 14,2 48,7
Ko govorim v tujem jeziku, me je 57,3 9,6 46,3
vedno strah, da bom naredil/-a 70,7 29,9 12,8
kakšno napako. 15,7 13,6
Zaupam v lastne sposobnosti uče- 59,2
nja tujega jezika. 23,6 17,3
Znanje tujih jezikov me zelo za- 61,4
nima. 57,9 26,1 12,5
Zanimajo me podobnosti in raz- 68,9 20,1 21,9
like med lastnim jezikom in kul- 81,7 14,4 16,8
turo ter jezikom in kulturo dru- 11,3
gih držav. 7,3 7
Znam primerjati lasten jezik in 12,7
kulturo z drugimi jeziki in kul- 80
turami.
Učenje jezika je dolg in naporen
proces.
Z učenjem tujega jezika moramo
začeti zgodaj v otroštvu.
Bolj kot pravilnost povedanega v
tujem jeziku je pomembno to, da
si sploh upaš govoriti.
Učenje tujih jezikov v otroštvu
slabo vpliva na znanje materne-
ga jezika.

75
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80