Page 74 - Karmen Pižorn, Alja Lipavic Oštir in Janja Žmavc, ur. • Obrazi več-/raznojezičnosti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 44
P. 74
jezikov (npr. latinščino), saj tako učenci dobijo dober vpogled v evrop-
sko kulturno dediščino‘, pri kateri se jih 37,3 % ni moglo odločiti, 41,6 % pa
se jih je (popolnoma) strinjalo. Strinjali so se verjetno predvsem tisti starši,
ki so se tudi sami učili klasičnih jezikov oziroma so se med svojim izobra-
ževanjem z njimi vsaj srečali.

Pri naslednji trditvi so bili starši precej bolj enotni, saj se je velika veči-
na (popolnoma) strinjala, in sicer pri ‚V šoli bi se morali učiti vsaj dveh tujih
jezikov‘ (76,5 %). Pri tem je pomembno zavedanje, da se vsakega nadaljnje-
ga tujega jezika učimo lažje, saj se že usvojene jezikovne strategije in strate-
gije učenja tujih jezikov med jeziki prenašajo. Na ravni šole je pomembno
zmanjšati jasno mejo med jeziki in se usmeriti v oblikovanje skupnega jezi-
kovnega učnega načrta. Vse to je pomembno, saj je temeljni cilj pouka vsa-
kega tujega jezika ta, da je učenec sposoben navezovati stike v tujem jeziku,
pa čeprav le na vstopni ravni.

Kar 84,3 % staršev se (popolnoma) strinja s tem, da bi moralo uče-
nje jezikov potekati na različnih zahtevnostnih ravneh. Pri trditvi ‚Sloven-
ski šolski sistem (pravilniki, zakonodaja) je oblikovan tako, da pri učencih
spodbuja večjezičnost in poznavanje različnih kultur‘ so bili manj enotni,
saj se jih je 56,2 % (popolnoma) strinjalo; 34,2 % pa se jih ni moglo odloči-
ti. Velika večina (65,4 %) se (sploh) ni strinjala, da je skrb za učenje tujih je-
zikov zlasti stvar šole, kar je precej vzpodbudno, saj vemo, kako zelo je po-
membo, da se tuje jezike učimo tudi zunaj šolskih prostorov in kontekstov.
Kot navajata Epstein in Sheldon (2006), starši potrebujejo nenehne infor-
macije učiteljev, da lahko ostanejo vpleteni v šolanje svojih otrok.

Vzpodbuden je tudi podatek, da velika večina staršev doma spodbuja
učenje tujih jezikov (92,9 %). Kar nekaj avtorjev, med drugimi Desforges in
Abouchaar (2003), Gardner (1985) in Griffith (1996), poudarjajo, kako po-
membna je vpletenost staršev pri uspehu njihovih otrok v šoli na splošno in
pri učenju tujih jezikov (Lindgren in Muňoz 2013; Mihaljević in Djigunović
2009; Xuesong 2006). S tem, da imajo doma dovolj literature v tujih jezikih
za podporo pri učenju, se je (popolnoma) strinjalo 55,7 % anketirancev, 22,2
% pa se jih ni moglo odločiti. Mnenja so bila spet deljena pri trditvi ‚Učitelji
tujih jezikov znajo motivirati mojega otroka za učenje tujih jezikov‘, pri ka-
teri se je 57,5 % staršev strinjalo, kar 27,6 % pa se jih ni moglo odločiti. Hewi-
tt (2009) poudarja, da starši lahko šele takrat, ko so v nenehnem stiku z ot-
roki, nudijo podporo, kažejo interes za njihov napredek in »nadzorujejo«
svojo vpletenost pri tem, kako dobro jim gre v šoli in zunaj nje. Zanimiv je
tudi podatek, da niso vsi starši enotni glede učenja tujih jezikov, saj so starši

74
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79