Page 58 - Karmen Pižorn, Alja Lipavic Oštir in Janja Žmavc, ur. • Obrazi več-/raznojezičnosti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 44
P. 58
e. Najprej bomo pogledali razlike med učitelji jezikov in učitelji drugih
oz. nejezikovnih predmetov.
Tabela 22
Učitelji jezikov
4.3.2. Kdor zna več jezikov, bo lahko uspešnejši na poklicni poti.
4.3.3. Znanje različnih jezikov prispeva k osebnemu razvoju posameznika.
4.3.4. Kdor zna več jezikov, ima večji ugled v družbi.
4.3.5. Rad/-a bi znal/-a govoriti več tujih jezikov.
4.4.1. Znanje različnih jezikov je pomembno, saj se lahko tako sporazumemo z več ljudmi in se
seznanimo z več kulturami.
4.4.2. Jezik je neločljiv del kulture.
4.4.4. Zanimajo me podobnosti in razlike med lastnim jezikom in kulturo ter jezikom in kultu-
ro drugih držav.
4.4.5. Znam primerjati lasten jezik in kulturo z drugimi jeziki in kulturami.
4.4.7. Kdor želi dobro znati jezik, ki se uporablja v neki državi, mora poznati tudi zgodovino in
zemljepisne značilnosti te države.
4.4.8. Lažje se je naučiti tujega jezika, če nam je z njim povezana kultura všeč.
4.4.9. Dobro je imeti prijatelje različnih narodnosti.
4.4.11. Znanje tujih jezikov prispeva k razumevanju razlik med posamezniki in njihove drugač-
nosti.
4.4.12. Spoštujem jezik vsakega posameznika, zato naj ga uporablja ob vsaki priložnosti, ko mu
je v pomoč.
4.5.1. Znanje enega tujega jezika je lahko odskočna deska za lažje usvajanje drugega tujega je-
zika.
4.5.2. Znanje maternega jezika pozitivno vpliva na učenje tujega jezika in nasprotno.
4.5.4. Znanje latinščine koristi pri učenju nekaterih drugih tujih jezikov.
4.6.3. Zaupam v lastne sposobnosti učenja tujega jezika.
4.6.4. Znanje tujih jezikov me zelo zanima.
4.6.5. Bolj kot pravilnost povedanega v tujem jeziku je pomembno to, da si sploh upaš govoriti.
4.7.1. V šoli bi se morali učiti vsaj dveh tujih jezikov.
4.7.2. V šoli imamo dovolj literature v tujih jezikih za podporo pri poučevanju mojega predme-
ta.
4.7.3. Učbeniki, ki jih uporabljamo v šoli za učenje jezikov, so kakovostni.
4.7.4. Znam motivirati učence za učenje tujih jezikov.
4.7.5. Zavedam se, kako pomembno je, da znajo učenci tuje jezike.
4.7.6. Starši učencev se zavedajo, kako pomembno je, da znajo njihovi otroci tuje jezike.
4.7.11. Menim, da šola/ustanova, na kateri sem zaposlen/-a, spodbuja učenje tujih jezikov in spo-
znavanje drugih kultur.
Učitelji drugih oz. nejezikovnih predmetov
4.1.1. Otroci bi se najprej morali dobro naučiti maternega jezika in šele nato tujih jezikov.
4.2.1. Znanje maternega jezika popolnoma zadostuje.
4.2.2. Dobro znanje slovenščine je pomembno za uspešno življenje v Sloveniji.
4.3.1. Znanje angleščine danes popolnoma zadostuje.
4.3.6. Znanje tujih jezikov ni nujno potrebno, saj se lahko znajdemo tudi drugače.
58
oz. nejezikovnih predmetov.
Tabela 22
Učitelji jezikov
4.3.2. Kdor zna več jezikov, bo lahko uspešnejši na poklicni poti.
4.3.3. Znanje različnih jezikov prispeva k osebnemu razvoju posameznika.
4.3.4. Kdor zna več jezikov, ima večji ugled v družbi.
4.3.5. Rad/-a bi znal/-a govoriti več tujih jezikov.
4.4.1. Znanje različnih jezikov je pomembno, saj se lahko tako sporazumemo z več ljudmi in se
seznanimo z več kulturami.
4.4.2. Jezik je neločljiv del kulture.
4.4.4. Zanimajo me podobnosti in razlike med lastnim jezikom in kulturo ter jezikom in kultu-
ro drugih držav.
4.4.5. Znam primerjati lasten jezik in kulturo z drugimi jeziki in kulturami.
4.4.7. Kdor želi dobro znati jezik, ki se uporablja v neki državi, mora poznati tudi zgodovino in
zemljepisne značilnosti te države.
4.4.8. Lažje se je naučiti tujega jezika, če nam je z njim povezana kultura všeč.
4.4.9. Dobro je imeti prijatelje različnih narodnosti.
4.4.11. Znanje tujih jezikov prispeva k razumevanju razlik med posamezniki in njihove drugač-
nosti.
4.4.12. Spoštujem jezik vsakega posameznika, zato naj ga uporablja ob vsaki priložnosti, ko mu
je v pomoč.
4.5.1. Znanje enega tujega jezika je lahko odskočna deska za lažje usvajanje drugega tujega je-
zika.
4.5.2. Znanje maternega jezika pozitivno vpliva na učenje tujega jezika in nasprotno.
4.5.4. Znanje latinščine koristi pri učenju nekaterih drugih tujih jezikov.
4.6.3. Zaupam v lastne sposobnosti učenja tujega jezika.
4.6.4. Znanje tujih jezikov me zelo zanima.
4.6.5. Bolj kot pravilnost povedanega v tujem jeziku je pomembno to, da si sploh upaš govoriti.
4.7.1. V šoli bi se morali učiti vsaj dveh tujih jezikov.
4.7.2. V šoli imamo dovolj literature v tujih jezikih za podporo pri poučevanju mojega predme-
ta.
4.7.3. Učbeniki, ki jih uporabljamo v šoli za učenje jezikov, so kakovostni.
4.7.4. Znam motivirati učence za učenje tujih jezikov.
4.7.5. Zavedam se, kako pomembno je, da znajo učenci tuje jezike.
4.7.6. Starši učencev se zavedajo, kako pomembno je, da znajo njihovi otroci tuje jezike.
4.7.11. Menim, da šola/ustanova, na kateri sem zaposlen/-a, spodbuja učenje tujih jezikov in spo-
znavanje drugih kultur.
Učitelji drugih oz. nejezikovnih predmetov
4.1.1. Otroci bi se najprej morali dobro naučiti maternega jezika in šele nato tujih jezikov.
4.2.1. Znanje maternega jezika popolnoma zadostuje.
4.2.2. Dobro znanje slovenščine je pomembno za uspešno življenje v Sloveniji.
4.3.1. Znanje angleščine danes popolnoma zadostuje.
4.3.6. Znanje tujih jezikov ni nujno potrebno, saj se lahko znajdemo tudi drugače.
58