Page 57 - Karmen Pižorn, Alja Lipavic Oštir in Janja Žmavc, ur. • Obrazi več-/raznojezičnosti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 44
P. 57
kako pomembno je učiteljem znanje jezikov?
Tabela 21: Statistično značilne razlike (Mann Whitneyev U-preizkus) med učitelji,
ki prebivajo v vzhodni oziroma zahodni kohezijski regiji, glede na stopnjo strinjanja
s trditvami kategorije šolska politika
Trditev Kohezijska regija Izidi M-W-preizkusa
UP
4.7.1. vzhodna 204,34 20321,000 0,732
4.7.2. zahodna 208,19
4.7.3. vzhodna 208,12 20213,500 0,667
4.7.4. zahodna 203,20
4.7.5. vzhodna 204,65 20392,000 0,776
4.7.6. zahodna 207,79
4.7.7. vzhodna 208,92 20026,000 0,539
4.7.8. zahodna 202,14
4.7.9. vzhodna 206,59 20571,000 0,898
4.7.10. zahodna 205,22
4.7.11. vzhodna 189,01 16907,500 0,813
4.7.12. zahodna 191,53
vzhodna 201,84 19736,000 0,362
zahodna 211,50
vzhodna 194,14 16182,000 0,335
zahodna 183,60
vzhodna 127,83 7470,500 0,353
zahodna 136,27
vzhodna 12,63 40,500 0,315
zahodna 17,60
vzhodna 202,99 20004,000 0,519
zahodna 209,98
vzhodna 194,53 18025,500 0,018
zahodna 221,16
Statistično značilna razlika je vidna samo pri eni trditvi iz sklopa tr-
ditev o šolski politiki. Do šolske politike so bolj kritični v vzhodni kohezij-
ski regiji, kjer so mnenja, da slovenski šolski sistem ni oblikovan tako, da
bi vzpodbujal učenčevo večjezičnost in poznavanje različnih kultur. Če to
povežemo s tem, da opažamo večjo naklonjenost večjezičnosti med učitel-
ji iz vzhodne kohezijske regije, potem se s tem skladajo tudi stališča do šol-
ske politike. Seveda tudi v tem aspektu manjka primerljivih raziskav za obe
regiji.
5. Sklep
Za boljšo preglednost nad rezultati raziskave se bomo v nadaljevanju osre-
dotočili na tiste trditve, pri katerih so se pokazale statistično značilne raz-
57
Tabela 21: Statistično značilne razlike (Mann Whitneyev U-preizkus) med učitelji,
ki prebivajo v vzhodni oziroma zahodni kohezijski regiji, glede na stopnjo strinjanja
s trditvami kategorije šolska politika
Trditev Kohezijska regija Izidi M-W-preizkusa
UP
4.7.1. vzhodna 204,34 20321,000 0,732
4.7.2. zahodna 208,19
4.7.3. vzhodna 208,12 20213,500 0,667
4.7.4. zahodna 203,20
4.7.5. vzhodna 204,65 20392,000 0,776
4.7.6. zahodna 207,79
4.7.7. vzhodna 208,92 20026,000 0,539
4.7.8. zahodna 202,14
4.7.9. vzhodna 206,59 20571,000 0,898
4.7.10. zahodna 205,22
4.7.11. vzhodna 189,01 16907,500 0,813
4.7.12. zahodna 191,53
vzhodna 201,84 19736,000 0,362
zahodna 211,50
vzhodna 194,14 16182,000 0,335
zahodna 183,60
vzhodna 127,83 7470,500 0,353
zahodna 136,27
vzhodna 12,63 40,500 0,315
zahodna 17,60
vzhodna 202,99 20004,000 0,519
zahodna 209,98
vzhodna 194,53 18025,500 0,018
zahodna 221,16
Statistično značilna razlika je vidna samo pri eni trditvi iz sklopa tr-
ditev o šolski politiki. Do šolske politike so bolj kritični v vzhodni kohezij-
ski regiji, kjer so mnenja, da slovenski šolski sistem ni oblikovan tako, da
bi vzpodbujal učenčevo večjezičnost in poznavanje različnih kultur. Če to
povežemo s tem, da opažamo večjo naklonjenost večjezičnosti med učitel-
ji iz vzhodne kohezijske regije, potem se s tem skladajo tudi stališča do šol-
ske politike. Seveda tudi v tem aspektu manjka primerljivih raziskav za obe
regiji.
5. Sklep
Za boljšo preglednost nad rezultati raziskave se bomo v nadaljevanju osre-
dotočili na tiste trditve, pri katerih so se pokazale statistično značilne raz-
57