Page 55 - Karmen Pižorn, Alja Lipavic Oštir in Janja Žmavc, ur. • Obrazi več-/raznojezičnosti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 44
P. 55
kako pomembno je učiteljem znanje jezikov?
Tabela 19: Aritmetične sredine ( učiteljev glede na stopnjo strinjanja s trditvami kategorije
šolska politika
Trditev V šoli bi se morali učiti vsaj dveh tujih jezikov. 2,10
4.7.1. V šoli imamo dovolj literature v tujih jezikih za podporo pri poučevanju 2,65
4.7.2. mojega predmeta. 2,41
4.7.3. Učbeniki, ki jih uporabljamo v šoli za učenje jezikov, so kakovostni. 2,39
4.7.4. Znam motivirati učence za učenje tujih jezikov. 1,76
4.7.5. Zavedam se, kako pomembno je, da znajo učenci tuje jezike. 2,34
4.7.6. Starši učencev se zavedajo, kako pomembno je, da znajo njihovi otroci tuje 2,03
4.7.7. jezike. 2,88
4.7.8. Učenje tujih jezikov bi moralo potekati na različnih zahtevnostnih ravneh.
Na naši šoli tudi učitelji drugih predmetov dajejo učencem v branje literatu- 2,99
4.7.9. ro, ki je v tujem jeziku. 2,48
4.7.10. Tudi pri drugih predmetih dajemo učencem v branje literaturo, ki je v tu- 1,78
4.7.11. jem jeziku.
Na naši šoli se tudi pri drugih predmetih učenci učijo tuji jezik. 2,42
4.7.12. Menim, da šola/ustanova, na kateri sem zaposlen/-a, spodbuja učenje tujih
jezikov in spoznavanje drugih kultur.
Slovenski šolski sistem (pravilniki, zakonodaja) je oblikovan tako, da spod-
buja pri učencih večjezičnost in poznavanje različnih kultur.
Iz tabele 19 je razvidno, da učitelji podpirajo učenje dveh ali več tujih
jezikov, a na različnih težavnostnih stopnjah. Zavedajo se, kako pomembno
je za učence znanje tujih jezikov in jih znajo k temu motivirati. Tudi star-
ši učencev se po mnenju učiteljev zavedajo pomembnosti znanja tujih jezi-
kov svojih otrok. Tukaj je treba opomniti, da so bili prav starši pobudniki
zgodnjega učenja tujih jezikov v šoli (Pižorn 2009). Učitelji menijo, da je
šolski sistem naravnan k spodbujanju učenčeve večjezičnosti in poznavanja
različnih kultur ter da ustanova, na kateri so zaposleni, spodbuja učenje tu-
jih jezikov, saj imajo za učenje jezikov na razpolago kakovostne učbenike
in tudi dovolj literature v tujih jezikih za poučevanje lastnega predmeta. Po
navedbah učiteljev se učenci pri različnih predmetih učijo tuji jezik in jim
dajejo v branje tudi literaturo v tujem jeziku. Iz navedb učiteljev lahko skle-
pamo, da gre v širšem pomenu za koncept pouka CLIL (Content and Lan-
guage Integrated Learning), kjer učenci pridobivajo znanje nejezikovnih
predmetov v tujem jeziku (gl. Jazbec in Lipavic Oštir, 2010).
Prikaz razlik glede na skupini učiteljev kaže tabela 20.
55
Tabela 19: Aritmetične sredine ( učiteljev glede na stopnjo strinjanja s trditvami kategorije
šolska politika
Trditev V šoli bi se morali učiti vsaj dveh tujih jezikov. 2,10
4.7.1. V šoli imamo dovolj literature v tujih jezikih za podporo pri poučevanju 2,65
4.7.2. mojega predmeta. 2,41
4.7.3. Učbeniki, ki jih uporabljamo v šoli za učenje jezikov, so kakovostni. 2,39
4.7.4. Znam motivirati učence za učenje tujih jezikov. 1,76
4.7.5. Zavedam se, kako pomembno je, da znajo učenci tuje jezike. 2,34
4.7.6. Starši učencev se zavedajo, kako pomembno je, da znajo njihovi otroci tuje 2,03
4.7.7. jezike. 2,88
4.7.8. Učenje tujih jezikov bi moralo potekati na različnih zahtevnostnih ravneh.
Na naši šoli tudi učitelji drugih predmetov dajejo učencem v branje literatu- 2,99
4.7.9. ro, ki je v tujem jeziku. 2,48
4.7.10. Tudi pri drugih predmetih dajemo učencem v branje literaturo, ki je v tu- 1,78
4.7.11. jem jeziku.
Na naši šoli se tudi pri drugih predmetih učenci učijo tuji jezik. 2,42
4.7.12. Menim, da šola/ustanova, na kateri sem zaposlen/-a, spodbuja učenje tujih
jezikov in spoznavanje drugih kultur.
Slovenski šolski sistem (pravilniki, zakonodaja) je oblikovan tako, da spod-
buja pri učencih večjezičnost in poznavanje različnih kultur.
Iz tabele 19 je razvidno, da učitelji podpirajo učenje dveh ali več tujih
jezikov, a na različnih težavnostnih stopnjah. Zavedajo se, kako pomembno
je za učence znanje tujih jezikov in jih znajo k temu motivirati. Tudi star-
ši učencev se po mnenju učiteljev zavedajo pomembnosti znanja tujih jezi-
kov svojih otrok. Tukaj je treba opomniti, da so bili prav starši pobudniki
zgodnjega učenja tujih jezikov v šoli (Pižorn 2009). Učitelji menijo, da je
šolski sistem naravnan k spodbujanju učenčeve večjezičnosti in poznavanja
različnih kultur ter da ustanova, na kateri so zaposleni, spodbuja učenje tu-
jih jezikov, saj imajo za učenje jezikov na razpolago kakovostne učbenike
in tudi dovolj literature v tujih jezikih za poučevanje lastnega predmeta. Po
navedbah učiteljev se učenci pri različnih predmetih učijo tuji jezik in jim
dajejo v branje tudi literaturo v tujem jeziku. Iz navedb učiteljev lahko skle-
pamo, da gre v širšem pomenu za koncept pouka CLIL (Content and Lan-
guage Integrated Learning), kjer učenci pridobivajo znanje nejezikovnih
predmetov v tujem jeziku (gl. Jazbec in Lipavic Oštir, 2010).
Prikaz razlik glede na skupini učiteljev kaže tabela 20.
55