Page 54 - Karmen Pižorn, Alja Lipavic Oštir in Janja Žmavc, ur. • Obrazi več-/raznojezičnosti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 44
P. 54
itev Predmet poučevanja Izidi M-W-preizkusa
UP

4.6.3. učitelj jezika 168,38 13944,500 0,000
4.6.4. učitelj nejezikovnega predmeta 236,80
4.6.5. učitelj jezika 164,52 13230,500 0,000
učitelj nejezikovnega predmeta 239,96
učitelj jezika 191,84 18285,000 0,015
učitelj nejezikovnega predmeta 217,59

Statistično značilne razlike med učitelji jezikov in nejezikovnih pred-
metov so se pojavile pri vseh petih trditvah na temo jezika in emocij. Uči-
telji jezikov so bolj samozavestni pri rabi tujih jezikov v primerjavi z učitelji
nejezikovnih predmetov, kajti govorjenje v tujem jeziku je zanje bolj nepri-
jetno. Obenem jih tudi bolj skrbi, da bodo naredili kakšne napake. Učitel-
ji jezikov bolj zaupajo v svoje sposobnosti učenja tujega jezika, znanje tujih
jezikov jih tudi bolj zanima. Prav tako bolj vzpodbujajo uporabo tujega je-
zika ne glede na pravilnost povedanega.

Rezultate prikazujemo tudi glede na obe kohezijski regiji, kar kaže ta-
bela 18.

Tabela 18: Statistično značilne razlike (Mann Whitneyev U-preizkus) med učitelji,
ki prebivajo v vzhodni oziroma zahodni kohezijski regiji, glede na stopnjo strinjanja
s trditvami kategorije jezik in emocije

Trditev Kohezijska regija Izidi M-W-preizkusa
4.6.1. UP
4.6.2. vzhodna
4.6.3. zahodna 200,46 19412,500 0,262
4.6.4. vzhodna 213,32
4.6.5. zahodna 206,61 20567,000 0,902
vzhodna 205,20
zahodna 209,34 19926,500 0,492
vzhodna 201,58
zahodna 214,70 18674,000 0,073
vzhodna 194,50
zahodna 201,39 19631,000 0,314
212,09

Iz tabele 18 je razvidno, da ne prihaja do statistično značilnih razlik
med vzhodno in zahodno kohezijsko regijo.

4.7 Šolska politika
Nazadnje smo še pogledali vključenost tujih jezikov v šolsko politiko.

54
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59