Page 52 - Karmen Pižorn, Alja Lipavic Oštir in Janja Žmavc, ur. • Obrazi več-/raznojezičnosti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 44
P. 52
ela 14: Statistično značilne razlike (Mann Whitneyev U-preizkus) med učitelji tujih
jezikov in učitelji drugih oz. nejezikovnih predmetov glede na stopnjo strinjanja s trditvami
kategorije potek usvajanja jezika
Trditev Predmet poučevanja Izidi M-W-preizkusa
UP
4.5.1. učitelj jezika 178,28 15776,500 0,000
4.5.2. učitelj nejezikovnega predmeta 228,69
4.5.3. učitelj jezika 179,12 15931,500 0,000
4.5.4. učitelj nejezikovnega predmeta 228,01
učitelj jezika 221,59 18021,000 0,010
učitelj nejezikovnega predmeta 193,24
učitelj jezika 193,21 18539,500 0,038
učitelj nejezikovnega predmeta 216,47
Med učitelji jezikov in učitelji nejezikovnih predmetov prihaja pri
vseh trditvah do statistično značilnih razlik. V primerjavi z učitelji ne-
jezikovnih predmetov učitelji jezikov intenzivneje dojamejo znanje ene-
ga tujega jezika kot odskočno desko za lažje usvajanje drugega tujega
jezika. Prav tako v večji meri menijo, da znanje J1 pozitivno vpliva na
učenje tujega jezika in nasprotno. Učitelji jezikov menijo tudi bolj, da je
lahko latinščina zelo koristna pri usvajanju nekaterih drugih tujih jezi-
kov. To potrjuje tudi Pižorn (2009), saj nekje 65 % angleških besed izha-
ja iz latinščine. Latinščina se izgovarja tako, kot se piše, kar lahko pride
prav pri poučevanju branja. Če učenec osvoji osnovno, logično in slov-
nično strukturo latinščine, potem je lažje osvojiti tudi slovnične izjeme
pri angleščini.
Tabela 15: Statistično značilne razlike (Mann Whitneyev U-preizkus) med učitelji,
ki prebivajo v vzhodni oziroma zahodni kohezijski regiji, glede na stopnjo strinjanja s
trditvami kategorije potek usvajanja jezika
Trditev Kohezijska regija Izidi M-W-preizkusa
4.5.1. UP
4.5.2. vzhodna
4.5.3. zahodna 213,44 18969,000 0,115
4.5.4. vzhodna 196,17
zahodna 213,55 18942,500 0,116
vzhodna 196,02
zahodna 202,35 19856,000 0,447
vzhodna 210,82
zahodna 231,42 14761,000 0,000
172,40
52
jezikov in učitelji drugih oz. nejezikovnih predmetov glede na stopnjo strinjanja s trditvami
kategorije potek usvajanja jezika
Trditev Predmet poučevanja Izidi M-W-preizkusa
UP
4.5.1. učitelj jezika 178,28 15776,500 0,000
4.5.2. učitelj nejezikovnega predmeta 228,69
4.5.3. učitelj jezika 179,12 15931,500 0,000
4.5.4. učitelj nejezikovnega predmeta 228,01
učitelj jezika 221,59 18021,000 0,010
učitelj nejezikovnega predmeta 193,24
učitelj jezika 193,21 18539,500 0,038
učitelj nejezikovnega predmeta 216,47
Med učitelji jezikov in učitelji nejezikovnih predmetov prihaja pri
vseh trditvah do statistično značilnih razlik. V primerjavi z učitelji ne-
jezikovnih predmetov učitelji jezikov intenzivneje dojamejo znanje ene-
ga tujega jezika kot odskočno desko za lažje usvajanje drugega tujega
jezika. Prav tako v večji meri menijo, da znanje J1 pozitivno vpliva na
učenje tujega jezika in nasprotno. Učitelji jezikov menijo tudi bolj, da je
lahko latinščina zelo koristna pri usvajanju nekaterih drugih tujih jezi-
kov. To potrjuje tudi Pižorn (2009), saj nekje 65 % angleških besed izha-
ja iz latinščine. Latinščina se izgovarja tako, kot se piše, kar lahko pride
prav pri poučevanju branja. Če učenec osvoji osnovno, logično in slov-
nično strukturo latinščine, potem je lažje osvojiti tudi slovnične izjeme
pri angleščini.
Tabela 15: Statistično značilne razlike (Mann Whitneyev U-preizkus) med učitelji,
ki prebivajo v vzhodni oziroma zahodni kohezijski regiji, glede na stopnjo strinjanja s
trditvami kategorije potek usvajanja jezika
Trditev Kohezijska regija Izidi M-W-preizkusa
4.5.1. UP
4.5.2. vzhodna
4.5.3. zahodna 213,44 18969,000 0,115
4.5.4. vzhodna 196,17
zahodna 213,55 18942,500 0,116
vzhodna 196,02
zahodna 202,35 19856,000 0,447
vzhodna 210,82
zahodna 231,42 14761,000 0,000
172,40
52