Page 49 - Karmen Pižorn, Alja Lipavic Oštir in Janja Žmavc, ur. • Obrazi več-/raznojezičnosti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 44
P. 49
kako pomembno je učiteljem znanje jezikov?
jo in so strpni drug do drugega. Zastopajo mnenje, da znanje tujih jezikov
prispeva k razumevanju razlik med posamezniki in njihove drugačnosti ter
spoštujejo jezik vsakega posameznika, zato naj ga ta uporablja ob vsaki pri-
ložnosti, ko mu je v pomoč. Ne strinjajo pa se, da v skupnostih (mestih, na-
seljih, šolah, univerzah), v katerih se govorijo različni jeziki, lahko zaradi
tega pride do različnih težav.
Stališča smo preverili tudi glede na skupini učiteljev, kar prikazuje ta-
bela 11.
Tabela 11: Statistično značilne razlike (Mann Whitneyev U-preizkus) med učitelji tujih
jezikov in učitelji drugih oz. nejezikovnih predmetov glede na stopnjo strinjanja s trditvami
kategorije jezik in kultura
Trditev Predmet poučevanja Izidi M-W-preizkusa
UP
4.4.1. učitelj jezika 189,15 17787,500 0,001
4.4.2. učitelj nejezikovnega predmeta 219,79
4.4.3. učitelj jezika 189,45 17843,500 0,001
4.4.4. učitelj nejezikovnega predmeta 219,55
4.4.5. učitelj jezika 226,95 17030,000 0,001
4.4.6. učitelj nejezikovnega predmeta 188,85
4.4.7. učitelj jezika 163,12 12972,000 0,000
4.4.8. učitelj nejezikovnega predmeta 241,10
4.4.9. učitelj jezika 158,14 12050,000 0,000
4.4.10. učitelj nejezikovnega predmeta 245,18
4.4.11. učitelj jezika 209,30 20295,000 0,593
4.4.12. učitelj nejezikovnega predmeta 203,30
učitelj jezika 186,28 17256,000 0,001
učitelj nejezikovnega predmeta 222,15
učitelj jezika 187,39 17461,500 0,002
učitelj nejezikovnega predmeta 221,24
učitelj jezika 191,14 18156,500 0,014
učitelj nejezikovnega predmeta 218,16
učitelj jezika 194,85 18842,000 0,062
učitelj nejezikovnega predmeta 215,13
učitelj jezika 174,37 15054,000 0,000
učitelj nejezikovnega predmeta 231,89
učitelj jezika 191,73 18265,500 0,017
učitelj nejezikovnega predmeta 217,68
Do statistično značilnih razlik prihaja pri večini trditev glede kultu-
re in jezika. Učitelji jezikov so bolj dovzetni za zvezo kulture in jezika in se
strinjajo, da je znanje različnih jezikov pomembno, saj se lahko tako spora-
49
jo in so strpni drug do drugega. Zastopajo mnenje, da znanje tujih jezikov
prispeva k razumevanju razlik med posamezniki in njihove drugačnosti ter
spoštujejo jezik vsakega posameznika, zato naj ga ta uporablja ob vsaki pri-
ložnosti, ko mu je v pomoč. Ne strinjajo pa se, da v skupnostih (mestih, na-
seljih, šolah, univerzah), v katerih se govorijo različni jeziki, lahko zaradi
tega pride do različnih težav.
Stališča smo preverili tudi glede na skupini učiteljev, kar prikazuje ta-
bela 11.
Tabela 11: Statistično značilne razlike (Mann Whitneyev U-preizkus) med učitelji tujih
jezikov in učitelji drugih oz. nejezikovnih predmetov glede na stopnjo strinjanja s trditvami
kategorije jezik in kultura
Trditev Predmet poučevanja Izidi M-W-preizkusa
UP
4.4.1. učitelj jezika 189,15 17787,500 0,001
4.4.2. učitelj nejezikovnega predmeta 219,79
4.4.3. učitelj jezika 189,45 17843,500 0,001
4.4.4. učitelj nejezikovnega predmeta 219,55
4.4.5. učitelj jezika 226,95 17030,000 0,001
4.4.6. učitelj nejezikovnega predmeta 188,85
4.4.7. učitelj jezika 163,12 12972,000 0,000
4.4.8. učitelj nejezikovnega predmeta 241,10
4.4.9. učitelj jezika 158,14 12050,000 0,000
4.4.10. učitelj nejezikovnega predmeta 245,18
4.4.11. učitelj jezika 209,30 20295,000 0,593
4.4.12. učitelj nejezikovnega predmeta 203,30
učitelj jezika 186,28 17256,000 0,001
učitelj nejezikovnega predmeta 222,15
učitelj jezika 187,39 17461,500 0,002
učitelj nejezikovnega predmeta 221,24
učitelj jezika 191,14 18156,500 0,014
učitelj nejezikovnega predmeta 218,16
učitelj jezika 194,85 18842,000 0,062
učitelj nejezikovnega predmeta 215,13
učitelj jezika 174,37 15054,000 0,000
učitelj nejezikovnega predmeta 231,89
učitelj jezika 191,73 18265,500 0,017
učitelj nejezikovnega predmeta 217,68
Do statistično značilnih razlik prihaja pri večini trditev glede kultu-
re in jezika. Učitelji jezikov so bolj dovzetni za zvezo kulture in jezika in se
strinjajo, da je znanje različnih jezikov pomembno, saj se lahko tako spora-
49