Page 48 - Karmen Pižorn, Alja Lipavic Oštir in Janja Žmavc, ur. • Obrazi več-/raznojezičnosti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 44
P. 48
Pomen tujih jezikov je možno tudi pojasnjevati zgodovinsko, pri če-
mer so razlike med vzhodno in zahodno kohezijsko regijo očitne: velik del
vzhodne kohezijske regije zajema področje tradicionalnih regij Štajerske,
Koroška, ki sta bili v zgodovini pred 1918 veliko intenzivneje povezani z
nemškim govornim prostorom. Toda tudi to perspektivo razlage bi bilo po-
trebno raziskati in utemeljiti s slednjem razvoja od 1918 do danes, kar pa
presega okvir tega prispevka.

4.4 Jezik in kultura
Zanimali so nas tudi pogledi učiteljev na povezavo med jezikom in kulturo.

Tabela 10: Aritmetične sredine ( učiteljev glede na stopnjo strinjanja s trditvami kategorije
jezik in kultura

4.4.1. Trditev 1,32
4.4.2. Znanje različnih jezikov je pomembno, saj se lahko tako sporazumemo z več 1,41
4.4.3. ljudmi in se seznanimo z več kulturami. 3,39
Jezik je neločljiv del kulture.
4.4.4. Če želimo dobro znati tuji jezik, ni nujno dobro poznati tudi kulture, iz kate- 2,28
4.4.5. re izhaja. 2,19
4.4.6. Zanimajo me podobnosti in razlike med lastnim jezikom in kulturo ter jezikom 3,38
in kulturo drugih držav.
4.4.7. Znam primerjati lasten jezik in kulturo z drugimi jeziki in kulturami. 2,97
4.4.8. V skupnostih (mestih, naseljih, šolah, univerzah), v katerih se govorijo različni 1,98
4.4.9. jeziki, lahko zaradi tega pride do različnih težav. 1,96
4.4.10. Kdor želi dobro znati jezik, ki se uporablja v neki državi, mora poznati tudi zgo- 1,91
dovino in zemljepisne značilnosti te države.
4.4.11. Lažje se je naučiti tujega jezika, če nam je z njim povezana kultura všeč. 1,95
Dobro je imeti prijatelje različnih narodnosti.
4.4.12. Kjer se ljudje spoštujejo in so strpni drug do drugega, raba različnih jezikov ni 1,78
težava.
Znanje tujih jezikov prispeva k razumevanju razlik med posamezniki in njiho-
ve drugačnosti.
Spoštujem jezik vsakega posameznika, zato naj ga uporablja ob vsaki priložnos-
ti, ko mu je v pomoč.

Učitelji se strinjajo glede trditev v tabeli 10, da je znanje jezikov po-
membno, saj se lahko tako sporazumemo z več ljudmi in se seznanimo z
več kulturami ter da je jezik neločljiv del kulture, tako da je nujno dobro
poznati tujo kulturo, če želimo dobro znati jezik, ki iz nje izhaja. Prav tako
so učitelji mnenja, da se je lažje naučiti tujega jezika, če nam je z njim po-
vezana kultura všeč. Menijo, da je dobro imeti prijatelje različnih narodno-
sti in da raba različnih jezikov ne predstavlja težave, kjer se ljudje spoštuje-

48
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53