Page 44 - Karmen Pižorn, Alja Lipavic Oštir in Janja Žmavc, ur. • Obrazi več-/raznojezičnosti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 44
P. 44
4.2 Pomen obvladovanja slovenščine
Nato nas je zanimalo, kako učitelji ocenjujejo pomen obvladovanja sloven-
ščine. Učenje tujih jezikov se vzpodbuja v slovensko govorečem prostoru,
ampak kot prvi jezik ima slovenščina primarno vlogo (ReNPJP21–25, 2021).
Tabela 4: Aritmetične sredine ( učiteljev glede na stopnjo strinjanja s trditvami kategorije
pomen obvladovanja slovenščine
4.2.1. Trditev 4,28
4.2.2. Znanje maternega jezika popolnoma zadostuje. 1,89
Dobro znanje slovenščine je pomembno za uspešno življenje v Sloveniji.
Kot prikazujejo rezultati iz tabele 4, se učitelji ne strinjajo s trditvijo, da
znanje J1 popolnoma zadostuje, je pa dobro znanje slovenščine pomembno
za uspešno življenje v Sloveniji. Prvo trditev prav tako negira Pižorn (2009),
ki pravi: »Nujno je treba izstopiti iz varnega zavetja enojezičnosti. Enojezič-
nost je namreč tista udobna in pomirjujoča iluzija, da je samo lasten jezik
tisti, ki je možen in veljaven.« Nadalje meni, da je večjezičnost pomembna
za vse članice Evropske unije, ker pospešuje sporazumevanje in boljše med-
sebojno razumevanje.
Stališča do obvladovanja slovenščine smo preverili tudi glede na sku-
pini učiteljev, kot kaže tabela 5.
Tabela 5: Statistično značilne razlike (Mann Whitneyev U-preizkus) med učitelji tujih
jezikov in učitelji drugih oz. nejezikovnih predmetov glede na stopnjo strinjanja s trditvami
kategorije pomen obvladovanja slovenščine
Trditev Predmet poučevanja Izidi M-W-preizkusa
UP
4.2.1. učitelj jezika 217,86 18710,500 0,042
4.2.2. učitelj nejezikovnega predmeta 196,29
učitelj jezika 193,54 18600,500 0,038
učitelj nejezikovnega predmeta 216,20
Pri obeh trditvah prihaja do statistično značilnih razlik med mnenji
učiteljev nejezikovnih predmetov in učitelji jezikovnih predmetov. Učitelji
nejezikovnih predmetov se bolj strinjajo s trditvijo, da znanje J1 popolno-
ma zadostuje in da je dobro znanje slovenščine pomembno za uspešno živ-
ljenje v Sloveniji. Tak rezultat ne preseneča, saj glede na poklicne zadolžitve
in skozi poklic oblikovana stališča pričakujemo, da se učitelji jezikov v večji
meri zavedajo pomena znanja jezikov oz. razvijanja večjezičnosti.
44
Nato nas je zanimalo, kako učitelji ocenjujejo pomen obvladovanja sloven-
ščine. Učenje tujih jezikov se vzpodbuja v slovensko govorečem prostoru,
ampak kot prvi jezik ima slovenščina primarno vlogo (ReNPJP21–25, 2021).
Tabela 4: Aritmetične sredine ( učiteljev glede na stopnjo strinjanja s trditvami kategorije
pomen obvladovanja slovenščine
4.2.1. Trditev 4,28
4.2.2. Znanje maternega jezika popolnoma zadostuje. 1,89
Dobro znanje slovenščine je pomembno za uspešno življenje v Sloveniji.
Kot prikazujejo rezultati iz tabele 4, se učitelji ne strinjajo s trditvijo, da
znanje J1 popolnoma zadostuje, je pa dobro znanje slovenščine pomembno
za uspešno življenje v Sloveniji. Prvo trditev prav tako negira Pižorn (2009),
ki pravi: »Nujno je treba izstopiti iz varnega zavetja enojezičnosti. Enojezič-
nost je namreč tista udobna in pomirjujoča iluzija, da je samo lasten jezik
tisti, ki je možen in veljaven.« Nadalje meni, da je večjezičnost pomembna
za vse članice Evropske unije, ker pospešuje sporazumevanje in boljše med-
sebojno razumevanje.
Stališča do obvladovanja slovenščine smo preverili tudi glede na sku-
pini učiteljev, kot kaže tabela 5.
Tabela 5: Statistično značilne razlike (Mann Whitneyev U-preizkus) med učitelji tujih
jezikov in učitelji drugih oz. nejezikovnih predmetov glede na stopnjo strinjanja s trditvami
kategorije pomen obvladovanja slovenščine
Trditev Predmet poučevanja Izidi M-W-preizkusa
UP
4.2.1. učitelj jezika 217,86 18710,500 0,042
4.2.2. učitelj nejezikovnega predmeta 196,29
učitelj jezika 193,54 18600,500 0,038
učitelj nejezikovnega predmeta 216,20
Pri obeh trditvah prihaja do statistično značilnih razlik med mnenji
učiteljev nejezikovnih predmetov in učitelji jezikovnih predmetov. Učitelji
nejezikovnih predmetov se bolj strinjajo s trditvijo, da znanje J1 popolno-
ma zadostuje in da je dobro znanje slovenščine pomembno za uspešno živ-
ljenje v Sloveniji. Tak rezultat ne preseneča, saj glede na poklicne zadolžitve
in skozi poklic oblikovana stališča pričakujemo, da se učitelji jezikov v večji
meri zavedajo pomena znanja jezikov oz. razvijanja večjezičnosti.
44