Page 45 - Karmen Pižorn, Alja Lipavic Oštir in Janja Žmavc, ur. • Obrazi več-/raznojezičnosti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 44
P. 45
kako pomembno je učiteljem znanje jezikov?
Ista stališča smo preverili tudi glede na razlike med kohezijskima regi-
jama, kar kaže tabela 6.
Tabela 6: Statistično značilne razlike (Mann Whitneyev U-preizkus) med učitelji,
ki prebivajo v vzhodni oziroma zahodni kohezijski regiji, glede na stopnjo strinjanja
s trditvami kategorije pomen obvladovanja slovenščine
Trditev Kohezijska regija Izidi M-W-preizkusa
UP
4.2.1. vzhodna 195,32 18210,000 0,020
4.2.2. zahodna 220,12
vzhodna 204,82 20432,500 0,802
zahodna 207,56
Pri tabeli 6 prihaja do statistično značilnih razlik pri prvi trditvi, kjer
se učitelji iz vzhodne kohezijske regije manj strinjajo s trditvijo, da znanje
J1 popolnoma zadostuje. Ta rezultat potrjuje trditve splošnih stališč do zgo-
dnjega učenja (gl. tabelo 3), pri katerih učitelji vzhodne regije večjezičnost
pozitivneje vrednotijo kot učitelji zahodne regije.
4.3 Vrednost znanja tujih jezikov za poklic, kariero in osebnostni
razvoj
Nadalje nas je zanimalo, kako učitelji vrednotijo znanje tujih jezikov za
poklic, kariero in osebnostni razvoj.
Tabela 7: Aritmetične sredine ( učiteljev glede na stopnjo strinjanja s trditvami kategorije
vrednost znanja tujih jezikov za poklic, kariero in osebnostni razvoj
4.3.1. Trditev 3,54
4.3.2. Znanje angleščine danes popolnoma zadostuje. 1,67
4.3.3. Kdor zna več jezikov, bo lahko uspešnejši na poklicni poti. 1,60
4.3.4. Znanje različnih jezikov prispeva k osebnemu razvoju posameznika. 2,19
4.3.5. Kdor zna več jezikov, ima večji ugled v družbi. 1,77
4.3.6. Rad/-a bi znal/-a govoriti več tujih jezikov. 3,73
4.3.7. Znanje tujih jezikov ni nujno potrebno, saj se lahko znajdemo tudi drugače. 3,72
V okolju, v katerem živim, znanje tujih jezikov ni tako pomembno.
Iz tabele 7 je razvidno, da bi učitelji radi znali govoriti več tujih jezi-
kov, saj se strinjajo, da kdor zna več jezikov, bo lahko uspešnejši na poklic-
ni poti in da znanje različnih jezikov prispeva k osebnemu razvoju posa-
meznika. Po drugi strani se zavedajo, da zgolj znanje angleščine danes ni
dovolj, da je znanje tujih jezikov nujno potrebno in da je v okolju, v kate-
45
Ista stališča smo preverili tudi glede na razlike med kohezijskima regi-
jama, kar kaže tabela 6.
Tabela 6: Statistično značilne razlike (Mann Whitneyev U-preizkus) med učitelji,
ki prebivajo v vzhodni oziroma zahodni kohezijski regiji, glede na stopnjo strinjanja
s trditvami kategorije pomen obvladovanja slovenščine
Trditev Kohezijska regija Izidi M-W-preizkusa
UP
4.2.1. vzhodna 195,32 18210,000 0,020
4.2.2. zahodna 220,12
vzhodna 204,82 20432,500 0,802
zahodna 207,56
Pri tabeli 6 prihaja do statistično značilnih razlik pri prvi trditvi, kjer
se učitelji iz vzhodne kohezijske regije manj strinjajo s trditvijo, da znanje
J1 popolnoma zadostuje. Ta rezultat potrjuje trditve splošnih stališč do zgo-
dnjega učenja (gl. tabelo 3), pri katerih učitelji vzhodne regije večjezičnost
pozitivneje vrednotijo kot učitelji zahodne regije.
4.3 Vrednost znanja tujih jezikov za poklic, kariero in osebnostni
razvoj
Nadalje nas je zanimalo, kako učitelji vrednotijo znanje tujih jezikov za
poklic, kariero in osebnostni razvoj.
Tabela 7: Aritmetične sredine ( učiteljev glede na stopnjo strinjanja s trditvami kategorije
vrednost znanja tujih jezikov za poklic, kariero in osebnostni razvoj
4.3.1. Trditev 3,54
4.3.2. Znanje angleščine danes popolnoma zadostuje. 1,67
4.3.3. Kdor zna več jezikov, bo lahko uspešnejši na poklicni poti. 1,60
4.3.4. Znanje različnih jezikov prispeva k osebnemu razvoju posameznika. 2,19
4.3.5. Kdor zna več jezikov, ima večji ugled v družbi. 1,77
4.3.6. Rad/-a bi znal/-a govoriti več tujih jezikov. 3,73
4.3.7. Znanje tujih jezikov ni nujno potrebno, saj se lahko znajdemo tudi drugače. 3,72
V okolju, v katerem živim, znanje tujih jezikov ni tako pomembno.
Iz tabele 7 je razvidno, da bi učitelji radi znali govoriti več tujih jezi-
kov, saj se strinjajo, da kdor zna več jezikov, bo lahko uspešnejši na poklic-
ni poti in da znanje različnih jezikov prispeva k osebnemu razvoju posa-
meznika. Po drugi strani se zavedajo, da zgolj znanje angleščine danes ni
dovolj, da je znanje tujih jezikov nujno potrebno in da je v okolju, v kate-
45