Page 24 - Karmen Pižorn, Alja Lipavic Oštir in Janja Žmavc, ur. • Obrazi več-/raznojezičnosti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 44
P. 24
V raziskavo je bilo vključenih 472 tretješolcev iz različnih slovenskih
osnovnih šol, ki so vključene v projekt »Jeziki štejejo«, med njimi tudi šole
iz dvojezičnih območij iz Obalno kraške in Pomurske regije. Anketiranci
so imeli na izbiro reševanje vprašalnika v tiskani ali spletni obliki v splet-
nem orodju 1KA. Spletni vprašalnik je rešilo 199 učencev, tiskanega pa 273.
V skladu s priporočili za izvajanje anket z mlajšimi otroci (Bratož idr., 2019)
so anketirancem pri reševanju vprašalnika pomagali učitelji, tako da so
skupaj z njimi prebrali posamezna vprašanja.

Pridobljene podatke smo obdelali kvantitativno s pomočjo programa
SPSS, pri čemer smo uporabili deskriptivno analizo, za razliko med spolo-
ma pri vprašanju, kje vprašani vidijo ali slišijo tuje jezike, pa smo uporabili
Spearmanov koeficient korelacije. Odgovore na odprto vprašanje smo ana-
lizirali kvalitativno in rezultate predstavili po sklopih.

4.1 Rezultati raziskave
Kvantitativni del

Tabela 1: Jeziki, ki jih znajo tretješolci

V kvantitativnem delu raziskave smo učence tretjega razreda najprej vpra-
šali, katere tuje jezike znajo. Odločili smo se za rabo izraza ‚tuji jeziki‘, saj

24
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29