Page 201 - Karmen Pižorn, Alja Lipavic Oštir in Janja Žmavc, ur. • Obrazi več-/raznojezičnosti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 44
P. 201
https://w w w.doi.org/10.32320/978-961-270-345-5.201-227

O monokulturnosti, medkulturnosti
in/ali večkulturnosti pri pouku tujega jezika
Monoculturality, interculturality
and pluriculturality in foreign language teaching

Saša Jazbec, Univerza v Mariboru
Brigita Kacjan, Univerza v Mariboru

Povzetek

Z globalizacijo, predvsem pa z migracijskimi procesi v sodobnem sve-
tu so se tudi v didaktiki tujega jezika pospešila že obstoječa prizadeva-
nja za osvežitev ter večjo in intenzivnejšo zastopanost medkulturnih
konceptov pri pouku tujega jezika. Prevlada angleščine v svetu medi-
jev in komunikacije in njen prestiž ter prestiž drugih jezikov zahtevajo,
da se ustvarijo novi, v aktualnih političnih in jezikovnopolitičnih raz-
merah vzdržni koncepti medkulturnosti. V prispevku bodo na začet-
ku obravnavani pojmi medkulturnost, interkulturnost, transkulturnost,
multikulturnost, plurikulturnost, raznokulturnost in na kratko še kata-
kulturnost. V nadaljevanju bodo predstavljeni veljavni dokumenti, ki na
makroravni določajo pouk oz. v tem prispevku (zgodnje) učenje tujega
jezika in s teoretskega vidika govorijo v prid medkulturnemu učenju
tujega jezika (npr. SEJO, 2001, SEJO Dodatek, 2019, FREPA, 2013, ROPP,
2017 in učni načrti). Na koncu prispevka je dodana ilustrativna predsta-
vitev razmišljanja učiteljev in učiteljic o medkulturnosti, pojmih, po-
znavanju in rabi veljavnih dokumentov in praksi v razredu, kjer se pred-
videva, da teoretska izhodišča ostajajo bolj ali manj na splošni ravni.
Ključne besede: medkulturnost, nacionalni in nadnacionalni doku-
menti, stališče učiteljev in učiteljic

Abstract

Along with the globalization, especially with the migration processes in
the modern world, the foreign language didactics accelerate already ex-

201
   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206