Page 196 - Karmen Pižorn, Alja Lipavic Oštir in Janja Žmavc, ur. • Obrazi več-/raznojezičnosti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 44
P. 196
Trajnostni N F1 FF1 F2 F3 F4 Med As SD Chi2 df p Cramer’s
turizem test V ES

q14 Da mi je na 282 56 102 100 23 2 2,31 0,905 4,342 3 0,362 0,11
potovanju 2 2,20 0,762
q14% udobno, kupu- 19,9 36,2 35,5 8,2          

q14 jem hrano 54 9 27 16 2
znanih blagov-
nih znamk in
v trgovinah, ki
q14% so del pozna-   16,7 50,0 29,6 3,7
ne trgovske ve-
rige.

q15 Izbral bom tak 282 88 129 60 14 2 2,02 0,839 8,404 3 0,038 0,16
q15% način življenja, 30,2 44,3 20,6 4,8

q15 ki bo zmanjše- 54 65 35 6 0 2 1,85 0,596
val podnebne
q15% spremembe.
61,3 33 5,7 0   

q16 Zavedam se, 282 169 84 17 12 1 1,55 0,791 1,621 3 0,655 0,07
q16% da lahko sam/ 59,9 29,8 6,0 4,3
sama vplivam 54 34 17 1 2 1 1,46 0,719
q16 na ohranitev   63,0 31,5 1,9 3,7          

q16% okolja. 

q17 282 206 59 13 4 1 1,34 0,636 0,907 3 0,824 0,05
73,0 20,9 4,6 1,4
q17% Čebele so po- 54 41 11 2 0 1 1,28 0,529
membne za   75,9 20,4 3,7 0          
q17 ohranjanje bi-
odiverzitete. 
q17%

q18 Rad bi se bolj 282 93 133 44 12 2 1,91 0,807 45,964 3 0,073 0,15
vključil/a v 33,0 47,2 15,6 4,3
q18% življenje in ak- 54 1 2 1,61 0,685
  1,9          
q18 tivnosti druž- 26 24 3
bene skup-
q18% nosti.  48,1 44,4 5,6

Opombe: F1, se popolnoma strinjam; F2, se deloma strinjam; F3, se deloma ne strinjam;
F4, se popolnoma ne strinjam; ; Cramér’s V velikost učinka (ES): ES ≤ 0,1, mali učinek;
0,1 < ES ≤ 0,5, srednji učinek; ES > 0,5 velik učinek.

V predtestu (preglednica 2) so dijaki praviloma sredinsko izbirali od-
govore (F2, se deloma strinjam; F3, se deloma ne strinjam). Sredinski od-
govor so izbrali pri večini, to je pri 16 od 18 trditev, ne glede na to, ali so
povezovali trajnostni turizem s trajnostjo ali s praktičnimi življenjskimi vi-
diki potovanj. Sredinskega odločanja nismo opazili samo pri dveh trditvah.
Obe sta bili povezani s skrbniškim pogledom na trajnostni turizem, in si-
cer z zavedanjem, da lahko vplivam na ohranitev okolja, in o pomenu če-
bel za ohranitev okolja.

V potestu (preglednica 2) so se stališča dijakov iz sredinskega odlo-
čanja znova preusmerila v skrajnejšo izbiro odgovorov (F1, se popolnoma
strinjam; F4, se popolnoma ne strinjam), kar pomeni, da so njihova stališča

196
   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201