Page 131 - Karmen Pižorn, Alja Lipavic Oštir in Janja Žmavc, ur. • Obrazi več-/raznojezičnosti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 44
P. 131
https://w w w.doi.org/10.32320/978-961-270-345-5.131-145

Vloga književnosti pri medkulturnem pristopu
poučevanja jezika
The role of literature in the intercultural approach
to language teaching

Vesna Mikolič, Znanstveno-raziskovalno središče Koper

Povzetek

Namen prispevka je pokazati vlogo književnosti pri medkulturnem
pristopu poučevanja jezika. Tako na področju didaktike kot tudi v
okviru znanstvenih raziskav je namreč pogosta ločena obravnava je-
zika/slovnice in književnosti. Na osnovi pregleda literature, nekate-
rih učnih načrtov za slovenščino in tuje jezike, izvirnega učnega mo-
dela TILKA in spoznanj, pridobljenih v okviru projekta Jeziki štejejo
(JeŠt), predstavimo pomen književnosti za jezikovni pouk, predvsem
v okviru medkulturnega pristopa, ob tem posebej opredelimo še po-
jem medkulturne književnosti. Esselborn (2003) medkulturno književ-
nost opiše kot literaturo, ki je lahko medkulturna tako v jezikovnem
kot vsebinskem smislu, kar pomeni, da vsebuje stik različnih jezikov
ali jezikovnih zvrsti, srečanje z drugim, drugačnim, tujcem, biografsko
medkulturnost avtorjeve osebne zgodbe ali kolektivno medkulturnost
kot izkušnjo celotne skupnosti. Z medkulturnim pristopom in obrav-
navo medkulturne književnosti pri pouku L1 in L2 dosegamo tako ci-
lje jezikovne in književne vzgoje kot cilje, povezane s pridobivanjem
medkulturne zmožnosti. Na tej osnovi lahko tudi v okvir pouka slo-
venščine kot L1 vključujemo medkulturni pristop pri obravnavi avtor-
jev, ki sodijo bodisi v okvir medkulturne književnosti bodisi jih lah-
ko obravnavamo primerjalno z drugimi avtorji svetovne književnosti.
Prav tako lahko tovrstni pristop izkoristimo za sočasno obravnavo je-
zikovnih vsebin in razvijanje medkulturne sporazumevalne zmožnos-
ti, tako da lahko govorimo o medkulturnem poučevanju slovenščine.
V prispevku navajamo predloge za medkulturno obravnavo nekaterih

131
   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136