Page 128 - Karmen Pižorn, Alja Lipavic Oštir in Janja Žmavc, ur. • Obrazi več-/raznojezičnosti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 44
P. 128
i, bi v prihodnje bili prav učitelji jezikovnih predmetov glavni nosilci
pri oblikovanju skupnega šolskega jezikovnega kurikula. Tako bi na rav-
ni VIZ usklajeno načrtovali, izvajali in evalvirali cilje, dejavnosti in naloge
na področju učenja in znanja jezikov kot vseživljenjske zmožnosti. To pa je
tudi eden izmed ciljev projekta Jeziki štejejo, kjer naj bi vzpostavili trajno-
stni model za vzpostavitev aktivne raznojezičnosti vseh deležnikov po ce-
lotni vertikali izobraževanja.
Literatura
Beacco, J.-C., Byram, M., Cavalli, M., Coste, D., Egli Cuenat, M., Goullier, F.
in Panthier, J. (2016). Guide for the Development and Implementation of
Curricula for plurilingual and intercultural Education. https://rm.coe.in-
t/16806ae621
Candelier, M., Camilleri-Grima, A., Castellotti, V., de Pietro, J.-F., Lőrincz, I.,
Meißner, F.-J., . . . Schröder-Sura, A. (2012). FREPA, A Framework of Refe-
rence for Pluralistic Approaches to Languages and Cultures, Competences
and Resources. Strasbourg: Council of Europe Publishing.
Candelier, M., Camilleri-Grima, A., Castellotti, V., de Pietro, J.-F., Lőrincz,
I., Meißner, F.-J., . . . Schröder-Sura, A. (2017). ROPP, Referenčni okvir za
pluralistične pristope k jezikom in kulturam, zmožnosti in viri. https://
www.zrss.si/digitalna_bralnica/ropp-referencni-okvir-za-pluralisticne-pris-
tope-k-jezikom-in-kulturam/
Coste, D., Moore, D. in Zarate, G. (2009). Plurilingual and pluricultural compe-
tence. Svet Evrope. https://rm.coe.int/168069d29b
Cuenat, E., Grossenbacher Künzler, M., Gubler, B. in Lovey, G. (2018). Plura-
le Ansätze in Lehrwerken und Lernmaterialien – Einblicke in aktuelle
Entwicklungen mit besonderem Fokus auf die Schweiz. V S. Melo-Pfe-
ifer in D. Reimann (ur.), Plurale Ansätze zu Sprachen und Kulturen in
Deutschland: State of the Art und Perspektiven. Gunter Narr. https://doi.
org/10.26041/fhnw-2021
ECML (Evropski center za moderne jezike Sveta Evrope). Projekt CARAP/
FREPA. Podatkovna zbirka. https://carap.ecml.at/Database/tabid/2313/lan-
guage/en-GB/Default.aspx
Priporočilo o ključnih kompetencah za vseživljenjsko učenje (2006). Uradni list
Evropske unije 2006/962/ES z dne 30.12.2006. https://eur-lex.europa.eu/le-
gal-content/SL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32006H0962&from=NL
128
pri oblikovanju skupnega šolskega jezikovnega kurikula. Tako bi na rav-
ni VIZ usklajeno načrtovali, izvajali in evalvirali cilje, dejavnosti in naloge
na področju učenja in znanja jezikov kot vseživljenjske zmožnosti. To pa je
tudi eden izmed ciljev projekta Jeziki štejejo, kjer naj bi vzpostavili trajno-
stni model za vzpostavitev aktivne raznojezičnosti vseh deležnikov po ce-
lotni vertikali izobraževanja.
Literatura
Beacco, J.-C., Byram, M., Cavalli, M., Coste, D., Egli Cuenat, M., Goullier, F.
in Panthier, J. (2016). Guide for the Development and Implementation of
Curricula for plurilingual and intercultural Education. https://rm.coe.in-
t/16806ae621
Candelier, M., Camilleri-Grima, A., Castellotti, V., de Pietro, J.-F., Lőrincz, I.,
Meißner, F.-J., . . . Schröder-Sura, A. (2012). FREPA, A Framework of Refe-
rence for Pluralistic Approaches to Languages and Cultures, Competences
and Resources. Strasbourg: Council of Europe Publishing.
Candelier, M., Camilleri-Grima, A., Castellotti, V., de Pietro, J.-F., Lőrincz,
I., Meißner, F.-J., . . . Schröder-Sura, A. (2017). ROPP, Referenčni okvir za
pluralistične pristope k jezikom in kulturam, zmožnosti in viri. https://
www.zrss.si/digitalna_bralnica/ropp-referencni-okvir-za-pluralisticne-pris-
tope-k-jezikom-in-kulturam/
Coste, D., Moore, D. in Zarate, G. (2009). Plurilingual and pluricultural compe-
tence. Svet Evrope. https://rm.coe.int/168069d29b
Cuenat, E., Grossenbacher Künzler, M., Gubler, B. in Lovey, G. (2018). Plura-
le Ansätze in Lehrwerken und Lernmaterialien – Einblicke in aktuelle
Entwicklungen mit besonderem Fokus auf die Schweiz. V S. Melo-Pfe-
ifer in D. Reimann (ur.), Plurale Ansätze zu Sprachen und Kulturen in
Deutschland: State of the Art und Perspektiven. Gunter Narr. https://doi.
org/10.26041/fhnw-2021
ECML (Evropski center za moderne jezike Sveta Evrope). Projekt CARAP/
FREPA. Podatkovna zbirka. https://carap.ecml.at/Database/tabid/2313/lan-
guage/en-GB/Default.aspx
Priporočilo o ključnih kompetencah za vseživljenjsko učenje (2006). Uradni list
Evropske unije 2006/962/ES z dne 30.12.2006. https://eur-lex.europa.eu/le-
gal-content/SL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32006H0962&from=NL
128