Page 118 - Karmen Pižorn, Alja Lipavic Oštir in Janja Žmavc, ur. • Obrazi več-/raznojezičnosti. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 44
P. 118
pri svojem delu preizkušajo različne modele raznojezičnosti. O svojih de-
javnostih poročajo s pomočjo obrazca, ki je v projektu zasnovan za izvedbo
raznojezične učne ure v šoli oz. dejavnosti v vrtcu ter vključuje tudi opisni-
ke ROPPA. Ker so opisniki v projektu prvič uporabljeni razvojno, smo si v
raziskavi zastavili cilj, ugotoviti, kako uporaba ROPPA pri opisu raznoje-
zičnih učnih ur prispeva k razvijanju raznojezične in raznokulturne zmož-
nosti otrok, učencev in dijakov.
Za preverjanje zastavljenega cilja smo si zastavili raziskovalni vpraša-
nji:
1) Na katerih izobraževalnih ravneh, s katerimi pluralističnimi pris-
topi, pri katerih šolskih predmetih, katerih jezikih in s pomočjo
katerih opisnikov ROPPA se izvajajo raznojezične učne ure?
2) Ali pri izboru in naboru opisnikov ROPPA obstajajo razlike glede
na stopnjo izobraževanja, uporabo pluralističnega pristopa, šol-
ske predmete in jezike.
Postopek zbiranja podatkov in instrumentarij
Za namen ugotavljanja doseganja cilja raziskave smo analizirali izpolnje-
ne obrazce za raznojezične učne ure glede na stopnjo izobraževanja, šolske
predmete, vključene jezike ter navedene opisnike ROPP. Za potrebe anali-
ze so bili opisniki ROPP, kot so jih v obrazcih navedli učitelji, po posame-
znih primerih vstavljeni v Excelovo razpredelnico. Iz krajšega opisa učne
ure v obrazcu in priloženih učnih gradiv smo ugotavljali, kateri pluralistič-
ni pristop/i so bili pri učni uri uporabljeni, ter podatke o vrsti pluralistične-
ga pristopa vnesli v tabelo.
Kot instrument raziskave smo uporabili obrazec za opis raznojezič-
ne učne ure, ki vsebuje splošne osnovne in specifične jezikovne podatke.
Za potrebe analize smo uporabili osnovne podatke: VIZ, učitelj/vzgojitelj,
ciljna skupina, vključeni predmeti v šoli oz. dejavnosti v vrtcu, čas trajanja,
naslov učne ure ter specifične jezikovne podatke: vključeni jeziki, pričako-
vani dosežki, opisniki ROPPA, krajši opis učne ure, učno gradivo ter refle-
ksija po končani izvedbi učne ure. Za analizo pridobljenih podatkov smo
uporabili izračun frekvenc ter kategorizacijo odgovorov.
118
javnostih poročajo s pomočjo obrazca, ki je v projektu zasnovan za izvedbo
raznojezične učne ure v šoli oz. dejavnosti v vrtcu ter vključuje tudi opisni-
ke ROPPA. Ker so opisniki v projektu prvič uporabljeni razvojno, smo si v
raziskavi zastavili cilj, ugotoviti, kako uporaba ROPPA pri opisu raznoje-
zičnih učnih ur prispeva k razvijanju raznojezične in raznokulturne zmož-
nosti otrok, učencev in dijakov.
Za preverjanje zastavljenega cilja smo si zastavili raziskovalni vpraša-
nji:
1) Na katerih izobraževalnih ravneh, s katerimi pluralističnimi pris-
topi, pri katerih šolskih predmetih, katerih jezikih in s pomočjo
katerih opisnikov ROPPA se izvajajo raznojezične učne ure?
2) Ali pri izboru in naboru opisnikov ROPPA obstajajo razlike glede
na stopnjo izobraževanja, uporabo pluralističnega pristopa, šol-
ske predmete in jezike.
Postopek zbiranja podatkov in instrumentarij
Za namen ugotavljanja doseganja cilja raziskave smo analizirali izpolnje-
ne obrazce za raznojezične učne ure glede na stopnjo izobraževanja, šolske
predmete, vključene jezike ter navedene opisnike ROPP. Za potrebe anali-
ze so bili opisniki ROPP, kot so jih v obrazcih navedli učitelji, po posame-
znih primerih vstavljeni v Excelovo razpredelnico. Iz krajšega opisa učne
ure v obrazcu in priloženih učnih gradiv smo ugotavljali, kateri pluralistič-
ni pristop/i so bili pri učni uri uporabljeni, ter podatke o vrsti pluralistične-
ga pristopa vnesli v tabelo.
Kot instrument raziskave smo uporabili obrazec za opis raznojezič-
ne učne ure, ki vsebuje splošne osnovne in specifične jezikovne podatke.
Za potrebe analize smo uporabili osnovne podatke: VIZ, učitelj/vzgojitelj,
ciljna skupina, vključeni predmeti v šoli oz. dejavnosti v vrtcu, čas trajanja,
naslov učne ure ter specifične jezikovne podatke: vključeni jeziki, pričako-
vani dosežki, opisniki ROPPA, krajši opis učne ure, učno gradivo ter refle-
ksija po končani izvedbi učne ure. Za analizo pridobljenih podatkov smo
uporabili izračun frekvenc ter kategorizacijo odgovorov.
118