Page 93 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo - izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 43
P. 93
ndemična eduk acija: izkušnje in doživljanje šolanja na daljavo pr i učencih in dijakih

distanciranje od znanega in domačega, s tem pa odpira tudi možnosti za
obstoj drugačnega in obstoj na drugačen način. Primanjkljaj stikov z no-
vim (gl. tudi Jontes, Luthar in Pušnik, 2021) je mlade tako vsaj deloma pri­
krajšal za raznolikost izkušenj, ki jih ponuja izobraževanje.

5 Zaključek
V prispevku smo skušali prikazati nekaj implikacij šolanja na daljavo med
epidemijo covida-19 v Sloveniji, pri čemer smo se osredinili predvsem na
izkušnje in doživljanje šolajoče se populacije, ki poleg subjektivnega izku-
stva šolanja v časih epidemije razkrivajo oziroma našo pozornost usmerja-
jo tudi na širše dinamike in specifike izobraževanja in šolanja. V zaključ-
ku velja vendarle izpostaviti nekaj omejitev naše raziskave, predvsem to, da
smo v vzorec sicer skušali zajeti raznoliko skupino osnovnošolcev in di-
jakov, a se je na koncu izkazalo, da smo v vzorec zajeli učno nadpovpreč-
ne učence, ki imajo starše z nadpovprečno stopnjo dosežene izobrazbe in
se navadno ne srečujejo s socialnimi stiskami. Pridobljeni vpogledi tako še
zdaleč ne razkrivajo nekakšne »povprečne« izkušnje slovenskih šolarjev in
celotnega spektra šolskih izkušenj med epidemijo.

Kljub temu so nam sogovorci ponudili bogate vpoglede v svoj epide-
mični vsakdan, ki jih velja vzeti kot resna opozorila na obstoječe zagate iz-
obraževanja – tiste, ki smo jih v izobraževanju zaznavali že pred epidemi-
jo in jih je ta še zaostrila, pa tudi tiste, ki se nakazujejo na ozadju nekaterih
izobraževalnih trendov zadnjih desetletij, ki stavijo predvsem na izobra-
ževanje kot učenje ali pa rešitev za težave izobraževanja vidijo predvsem v
tehnoloških novostih zadnjih let. Čeprav lahko pričakujemo, da bodo ne-
katere prakse, ki so se med šolanjem na daljavo izkazale kot produktivne,
ostale del izobraževanja, velja k potencialnim transformacijam izobraže-
vanja, tudi in predvsem, ko gre za uvajanje tehnoloških novosti, pristopati
previdno in reflektirano.

Literatura
Aguiar, Joyce, Marisa Matias, Ana Carolina Braz, Filipa César, Susana Co-

imbra, Maria Filomena Gaspar in Anne Marie Fontaine (2021). »Pa-
rental Burnout and the COVID-19 Pandemic: How Portuguese Parents
Experienced Lockdown Measures.«  Family relations (2021), https://doi.
org/10.1111/fare.12558. Advance online publication.
Baumkirher, Tanja. Mladi v času epidemije COVID-19: rezultati raziskave med
mladimi za objavo ob Mednarodnem dnevu mladih. Ljubljana: MSS, 2020.

93
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98