Page 88 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo - izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 43
P. 88
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: učenje in poučevanje na daljavo

šoli pa maš velik motitve in faktorjev … ja … (smeh).« (13-letna
osnovnošolka)

3.2 Pomanjkljivosti in prednosti šolanja na daljavo
V analizi šolanja na daljavo, ki jo je ZRSŠ opravil po koncu prvega vala epi-
demije, so učence in dijake spraševali tudi po prednostih in slabostih šola-
nja na daljavo. Med prednostmi je večina (68 %) učencev predmetne stopnje
in dijakov (73 %) poudarila možnost daljšega spanja, kar so omenjali tudi
naši respondenti, ter možnost, da so lahko sami razporejali šolsko delo (84
% učencev predmetne stopnje in 87 % dijakov). 44 % učencev predmetne
stopnje in 38 % dijakov je kot prednost poudarilo tudi to, da jim ni bilo tre-
ba nastopati pred sošolci (Rupnik Vec et al., 2020). Kar zadeva naše respon-
dente, pa so poleg daljšega spanja kot prednost poudarili predvsem mož-
nost, da so si delo razporejali sami.

»Meni je mogoče bilo všeč, da si si lahko sam organiziral čas. Sem
pa pogrešala ta človeški stik. Skoz si zaprt v svoji sobi in imaš
samo te kvadratke, ki jih gledaš na računalniku … To mi ni bilo
fajn.« (18-letna gimnazijka)

»Pa tut fajn mi je blo, ko po eni strani to, kar so mi pisal, sem lah-
ko več časa delala. Ampak kakšno stvar sem bolj poglobila kot pri
šolski uri.« (13-letna osnovnošolka)

V nasprotju z analizo ZRSŠ, ki je pokazala, da so »učenci vseh izobra-
ževalnih obdobij in dijaki zaznali pouk na daljavo kot zahtevnejši od pouka
v živo« (Rupnik Vec et al., 2020: 126), odgovori naših respondentov kažejo
nekoliko drugačno sliko. Kar nekaj naših sogovorcev je namreč poudari-
lo, da je bil pouk na daljavo zanje bolj sproščen in manj zahteven, pri če-
mer pa velja dodati, da so to omenjali samo osnovnošolci ter dijaki poklic-
nih in strokovnih srednjih šol. Kot je razvidno iz spodnjih izjav, so nekateri
respondenti večjo sproščenost pripisali spremembam, povezanim z ocenje-
vanjem in zahtevami glede šolskega dela.

»Pač, ko smo bili doma, pač, ko smo imeli na daljavo pouk, je bilo
na nek način boljš – kot je on rekel – manj pritiska je bilo, pa lahk
si si mal dlje časa vzel, da si na primer določeno nalogo naredil.«
(14-letni osnovnošolec)

88
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93