Page 87 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo - izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 43
P. 87
ndemična eduk acija: izkušnje in doživljanje šolanja na daljavo pr i učencih in dijakih

grem vstran od računalnika, pač, dejansko sem bil še zmeri gor.
Um ... Pač, večinoma sem bil na računalniku, vsaj jst tko.« (17-le-
tni dijak srednje poklicne in strokovne šole)
Kar zadeva samo sledenje pouku, so izkušnje mladih različne. Nema-
lo sodelujočih je izpostavljalo, da so pouku prek videokonferenc sledili tež-
je, predvsem so imeli težave z ohranjanjem pozornosti, k čemur so verjetno
prispevali sam medij pa tudi večja dostopnost drugih naprav ali socialnih
omrežij ter spremenjena oblika nadzora nad pedagoško situacijo, ki je v šoli
navadno v domeni učitelja. Na tem ozadju so naši sogovorci razvijali različ-
ne strategije sledenja pouku; pogosto so se pouk trudili spremljati pri pred-
metih, ki so zanje pomembni ali pa so zjutraj še uspeli ohranjati motivacijo,
ta pa je do poznejšega dela šolskega dne že pošla. Posebej pogosto v poveza-
vi s poukom prek videokonferenc omenjajo pomanjkanje zbranosti oziro-
ma težave z njenim vzdrževanjem.
»Slabo je bilo pa to, da zjutraj si še mel nek, se ti je še nekak dalo,
si imel še neko motivacijo, da si poslušal učitelja, kaj je predaval,
pol proti popoldnevu pa, pač, nisi imel tolk motivacije in pač, ja.«
(14-letni osnovnošolec)
»Pač, minusi so bli pa recimo tut, um, pač, dejansko to po Zoomu
nisi tok skoncentriran in ne morš tok sledit, um ... Al pa, tut, vča-
sih, ko ti dajo samostojno delo, pa se ti ne da mogoče takoj nardit,
pa si pustiš za kasnej, ampak se ti potem tok nabere, da imaš po-
tem v petek al pa čez vikend ful dela ... In, pač, tko nekak zgubiš
to motivacijo za delo ...« (17-letna gimnazijka)
Med našimi sogovorci se je našlo le malo takih, ki s sledenjem pouku
na daljavo niso imeli večjih težav ali pa so celo poudarjali, da je imelo šola-
nje na daljavo pozitiven učinek na njihovo šolsko delo.
»Ja, js sm tut kr tak pač po urah sm si tut nardila izpiske, sm si že
mal več zapomnila kot na primer pri urah, pa če se je na primer
s kom klepetaš, pa tak težje slišiš pa tut kako nalogo morš nar-
dit, jo tak na hitr napišeš, ker na primer nimaš časa, tak da se mi
zdi, da na daljavo sm kr tak bolj delala, da sm bolj vedl,a kje smo
pa po snovi, ker pač sm tut bla skos prisotna na konferencah, ni-
sem se neki zamotila z drugimi stvarmi, ammm … tak da … se
mi zdi, da sm bla bolj prisotna pa tut noben me ni motu, pač v

87
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92