Page 74 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo - izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 43
P. 74
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: učenje in poučevanje na daljavo

zive, s katerimi so se soočali v času izobraževanja na daljavo. Eden od odzi-
vov Slovenskega raziskovalnega inštituta (SLORI) na izražene težave je bila
tudi pospešena objava učnih gradiv na jezikovnem portalu SM(e)Jse – Slo-
venščina kot manjšinski jezik. V okviru projekta Nadgradnja in aktualiza-
cija portala SMeJse, ki je bil izbran v okviru razpisa Ministrstva za kulturo
Republike Slovenije za (so)financiranje projektov, namenjenih predstavlja-
nju, uveljavljanju in razvoju slovenskega jezika ter njegovi promociji v le-
tih 2020 in 2021, smo v času izvajanja pouka na daljavo na portalu SMeJ-
se (www.smejse.it) objavljali hiperpovezave do obstoječih učnih gradiv za
razvoj jezikovnih veščin in spretnosti v slovenskem jeziku, videoposnetke
in avtorske učne liste za pouk slovenščine na vseh stopnjah šolanja. Portal
smo nadgradili v intuitivno in obiskovalcem prijazno spletišče, ki omogo-
ča ustrezno izpostavljenost različnim rabam slovenskega jezika, ki je sicer
uporabniki iz slovenskega zamejstva v Italiji niso deležni. Kot odziv na po-
manjkanje ustreznega učnega gradiva, prilagojenega za specifične zahte-
ve slovenske šole v Italiji, je nastala interaktivna zbirka devetih učnih enot
Rastoča slovenščina9 za vse stopnje šolanja, od vrtca do drugostopenjske
srednje šole s slovenskim učnim jezikom v Italiji, z dodanimi slušnimi in
videoposnetki.

V sklopu projekta se je oblikovala delovna skupina strokovnjakov s
področja italijansko-slovenskega jezikovnega stikanja in didaktike jezika
ter učiteljev praktikov, ki so sodelovali pri pripravi gradiv na stopnjah šola-
nja, kjer sicer poučujejo. Pri zasnovi učnih enot smo izhajali iz predhodnih
raziskav in ugotovitev (Baloh 2012, Bogatec 2015, 2021; Grgič 2017, 2019; Ja-
godic, 2013, 2019; Melinc Mlekuž 2016, 2019), da slovenščina kot učni jezik
šole ni nujno tudi prvi in primarni jezik učencev in dijakov, ki obiskuje-
jo šole s slovenskim učnim jezikom v Italiji, ni pa tudi nujno jezik okolja, v
katerem ti učenci in dijaki živijo. Pri pripravi gradiv smo si za cilj zastavili
skozi igrivo metodologijo jezikovno, psihološko in kulturno pripraviti ot-
roke ter mladostnike na učenje jezika (Skela in Dagarin Fojkar, 2009). Iz-
hajali smo iz avtentičnih besedil in pri pripravi nalog, ki so se navezovale
na izhodiščna besedila, uporabili slušno-jezikovni pristop, komunikacijski
pristop in na dejavnostih temelječ pristop (Brewster et al., 2002). Strukturi-
rane naloge so nastale s ciljem, da bi uporabnikom naslikale fiktivne oko-
liščine sporazumevanja in jim tako približale različne rabe slovenskega je-
zika, ki jih v svojem fizičnem prostoru niso oz. ne morejo biti deležni. Učno

9 Zbirka interaktivnih učnih enot Rastoča slovenščina je objavljena tukaj: https://
w w w. smejse.it /2021/11/11/ ht t ps-w w w-smejse-it-2021-11-11-r a stoc a-slovensci na-
zbirka-samostojnih-ucnih-enot/.

74
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79