Page 59 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo - izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 43
P. 59
učinek br anja besed na br anje neumetnostnega besedila in br alno r azumevanje
V Tabeli 17 ugotavljamo, da je multipli koeficient korelacije statistično
značilen, oba prediktorja skupaj pa pojasnjujeta 9 % variance v pravilnosti
branja. Branje besed kot prediktor ima statistično značilen učinek na napa-
ke pri branju neumetnostnega besedila v 3. razredu. Vpliv skupine na števi-
lo napak pri branju neumetnostnega besedila v 3. razredu je statistično zna-
čilen. Manj napak pri branju neumetnostnega besedila v 3. razredu imajo
tisti učenci, ki so imeli predznanje branja na začetku 1. razreda.
Tabela 17: Izid regresijske analize učinka »branja besed« v 1. razredu na »napake pri branju
neumetnostnega besedila« v 3. razredu
Prediktorji t p β F df p R2
Branje besed v 1. razredu -3,86 0,00 -0,24 8,35 2 0,00 0,09
Skupina 2,17 0,03 1,74
Opomba: Odvisna spremenljivka: napake v branju neumetnostnega besedila v 3. razredu
Tabela 18 kaže, da obstaja statistično značilna korelacija med nižjo
ravnjo razumevanja pri branju neumetnostnega besedila v 3. razredu in
branjem besed na začetku v 1. razreda. Spremenljivki sta šibko povezani.
Zgodnje spontano branje učencev v 1. razredu je pomembno vplivalo na us-
vajanje bralne tehnike, ki je tudi v 3. razredu dopuščala besedno razume-
vanje prebranega besedila. Za nižjo raven razumevanja branja je značilno,
da naloge zahtevajo reprodukcijo ali prepoznavanje. Na ta način se odraža-
ta razumevanje besed in bralčev spomin.
Naša raziskava podpira ugotovitev raziskave Kim et al. (2010), da te-
kočnost branja najbolj napoveduje razumevanje branja v 3. razredu.
Tabela 18: Pearsonov koeficient korelacije (r, p) med spremenljivkama »branje besed«
v 1. razredu in »nižja raven razumevanja pri branju neumetnostnega besedila« v 3. razredu
Spremenljivke n M SD 1 2
1. Branje besed 171
2. Nižja raven bralnega razumevanja 171 5,40 6,36
3,75 1,12 0,23**
Opomba: ** = korelacija je statistično značilna pri 0,01 (dvosmerno testiranje)
Multipli koeficient korelacije v Tabeli 19 je statistično značilen in oba
prediktorja skupaj pojasnjujeta 5 % variance nižje ravni razumevanja pri
branju neumetnostnega besedila v 3. razredu. Branje besed v 1. razredu kot
prediktor ima statistično značilen učinek na nižjo raven razumevanja pri
branju neumetnostnega besedila v 3. razredu. To pomeni, da so učenci, ki
59
V Tabeli 17 ugotavljamo, da je multipli koeficient korelacije statistično
značilen, oba prediktorja skupaj pa pojasnjujeta 9 % variance v pravilnosti
branja. Branje besed kot prediktor ima statistično značilen učinek na napa-
ke pri branju neumetnostnega besedila v 3. razredu. Vpliv skupine na števi-
lo napak pri branju neumetnostnega besedila v 3. razredu je statistično zna-
čilen. Manj napak pri branju neumetnostnega besedila v 3. razredu imajo
tisti učenci, ki so imeli predznanje branja na začetku 1. razreda.
Tabela 17: Izid regresijske analize učinka »branja besed« v 1. razredu na »napake pri branju
neumetnostnega besedila« v 3. razredu
Prediktorji t p β F df p R2
Branje besed v 1. razredu -3,86 0,00 -0,24 8,35 2 0,00 0,09
Skupina 2,17 0,03 1,74
Opomba: Odvisna spremenljivka: napake v branju neumetnostnega besedila v 3. razredu
Tabela 18 kaže, da obstaja statistično značilna korelacija med nižjo
ravnjo razumevanja pri branju neumetnostnega besedila v 3. razredu in
branjem besed na začetku v 1. razreda. Spremenljivki sta šibko povezani.
Zgodnje spontano branje učencev v 1. razredu je pomembno vplivalo na us-
vajanje bralne tehnike, ki je tudi v 3. razredu dopuščala besedno razume-
vanje prebranega besedila. Za nižjo raven razumevanja branja je značilno,
da naloge zahtevajo reprodukcijo ali prepoznavanje. Na ta način se odraža-
ta razumevanje besed in bralčev spomin.
Naša raziskava podpira ugotovitev raziskave Kim et al. (2010), da te-
kočnost branja najbolj napoveduje razumevanje branja v 3. razredu.
Tabela 18: Pearsonov koeficient korelacije (r, p) med spremenljivkama »branje besed«
v 1. razredu in »nižja raven razumevanja pri branju neumetnostnega besedila« v 3. razredu
Spremenljivke n M SD 1 2
1. Branje besed 171
2. Nižja raven bralnega razumevanja 171 5,40 6,36
3,75 1,12 0,23**
Opomba: ** = korelacija je statistično značilna pri 0,01 (dvosmerno testiranje)
Multipli koeficient korelacije v Tabeli 19 je statistično značilen in oba
prediktorja skupaj pojasnjujeta 5 % variance nižje ravni razumevanja pri
branju neumetnostnega besedila v 3. razredu. Branje besed v 1. razredu kot
prediktor ima statistično značilen učinek na nižjo raven razumevanja pri
branju neumetnostnega besedila v 3. razredu. To pomeni, da so učenci, ki
59