Page 61 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo - izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 43
P. 61
učinek br anja besed na br anje neumetnostnega besedila in br alno r azumevanje

Učitelji v 1. vzgojno-izobraževalnem obdobju (VIO) nudijo pomoč
učencem z bralnimi težavami in to se pozitivno odraža v bralni uspešnos-
ti ter razumevanju branja učencev 3. razreda, kot to ugotavlja tudi Miller s
sodelavci (2014).

Tabela 20: Pearsonov koeficient korelacije (r, p) med spremenljivkama »višja raven
razumevanja pri branju neumetnostnega besedila« v 3. razredu in »branje besed«
v 1. razredu

Spremenljivke n M SD 1 2

1. Branje besed 171 5,40 6,36

2. Višja raven bralnega razumevanja 171 2,96 1,27 0,22**

Opomba: ** = korelacija je statistično značilna pri 0,01 (dvosmerno testiranje)

Iz Tabele 21 razberemo, da je multipli koeficient korelacije statistično
značilen. Oba prediktorja skupaj pojasnjujeta 5 % variance višje ravni razu-
mevanja pri branju neumetnostnega besedila v 3. razredu. Branje besed v
začetku 1. razreda kot prediktor ima statistično značilen učinek na višjo ra-
ven razumevanja pri branju neumetnostnega besedila v 3. razredu. Učinek
skupine na višjo raven razumevanja pri branju neumetnostnega besedila v
3. razredu ni statistično značilen. Odgovori na vprašanja višje ravni zahte-
vajo implicitno in elaborativno sklepanje učencev na ravni besedila. V obeh
skupinah so učenci, ki so uspešno ali neuspešno odgovarjali na vprašanja
višje ravni.

Tabela 21: Izid regresijske analize učinka »branja besed« v 1. razredu na »višjo raven
razumevanja pri branju neumetnostnega besedila« v 3. razredu

Prediktorji t p β F df p R2

Branje besed v 1. razredu 3,00 0,00 0,05 4,52 2 0,01 0,05
Skupina -0,48 0,63 -0,09

Opomba: Odvisna spremenljivka: višja raven razumevanja branja neumetnostnega besedila
v 3. razredu

Branje besed v 1. razredu ima pomemben učinek na branje besedila v 3.
razredu, na kriterije tekočnosti branja in nekoliko manjše bralno razume-
vanje nižje in višje ravni.

61
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66