Page 56 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo - izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 43
P. 56
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: učenje in poučevanje na daljavo

Multipli koeficient korelacije v Tabeli 11 je statistično značilen. Oba
prediktorja, to je skupina in branje besed, pojasnjujeta skoraj 16 % varian-
ce časa branja v 3. razredu, kar pomeni, da imata branje besed in skupina
pomemben učinek na čas branja. Branje besed kot prediktor ima statistič-
no značilen vpliv na čas branja. Vpliv skupine učencev (1, 2) na čas branja v
3. razredu je prav tako statistično značilen, a je vpliv nekoliko manjši kot v
primeru branja besed, saj so v obeh skupinah nekateri učenci dosegli boljši
oz. slabši čas branja v 3. razredu.

Tabela 11: Izid regresijske analize učinka »branja besed« v 1. razredu in »skupine učencev«
na »čas branja neumetnostnega besedila« v 3. razredu

Prediktorji t pβF df p R2
Branje besed v 1. razredu 2 0,00 0,16
Skupina -5,43 0,00 42,07 15,82
2,64 0,01 -6,82

Opomba: Odvisna spremenljivka: čas branja neumetnostnega besedila v 3. razredu

Iz Tabele 12 razberemo, da obstaja statistično značilna korelacija med
branjem besed v 1. razredu in ritmom branja neumetnostnega besedila v 3.
razredu. Predznanje v branju besed v 1. razredu ima učinek na ritem branja
neumetnostnega besedila v 3. razredu. Učenci, ki so brali besede že na za-
četku 1. razreda, so prej dosegli boljši ritem v branju. Med spremenljivka-
ma je zmerna povezanost.

Ritem branja smo vrednotili v treh stopnjah, in sicer so brali z enako-
mernim ritmom (tekoč ritem), z razmeroma enakovrednim ritmom (del-
no tekoč ritem) in z menjujočim ritmom (netekoč ritem). Povprečje kaže
na delno tekoč ritem.

Tabela 12: Pearsonov koeficient korelacije (r, p) med spremenljivkama »branje besed« v 1.
razredu in »ritem branja neumetnostnega besedila« v 3. razredu

Spremenljivke n M SD 1 2

1. Branje besed 171 5,40 6,36

2. Ritem branja neumetnostnega besedila 171 1,95 0,69 -0,44**

Opomba: ** = korelacija je statistično značilna pri 0,01 (dvosmerno testiranje)

Iz Tabele 13 ugotovimo, da je multipli koeficient korelacije statistično
značilen. Oba prediktorja skupaj pojasnjujeta 22 % variance ritma, kar iz-
postavlja še večji pomen branja besed na začetku 1. razreda in skupin učen-
cev pri ritmu branja neumetnostnega besedila v 3. razredu kot v času branja

56
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61