Page 41 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo - izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 43
P. 41
smenjevanje učencev prvega vzgojno-izobr aževalnega obdobja v luči dela na daljavo...

lo učiteljev sovpada s prisotnostjo dveh vzgojno-izobraževalnih delavcev),
55 učiteljev drugega in 43 učiteljev tretjega razreda.

2.3 Postopek zbiranja podatkov
Z anketnim vprašalnikom, ki smo ga pred izvedbo testirali na manjšem
vzorcu učiteljev, smo pridobili podatke, ki smo jih obdelali z ustreznimi
statističnimi metodami. Raziskava je bila izvedena dosledno, zbrane infor-
macije so bile objektivno obdelane, navodila so bila podana enopomensko,
s čimer smo zagotovili zanesljivost. Učitelji so ocenili razlike med generaci-
jami v usvojenosti tehnike branja in pisanja ter utrjevanju in izboljševanju
tehnike branja in pisanja. Razlike, ki jih opažajo, so ocenili s pomočjo šti-
ristopenjske lestvice, kjer je bila najnižja vrednost 1 (ne opažam razlik med
generacijami) in najvišja 4 (opažam večje razlike med generacijami). Če raz-
lik niso mogli oceniti, so izbrali odgovor, da navedene zmožnosti ne more-
jo oceniti. Prosili smo jih tudi, da zapišejo svoja opažanja in morebitne raz-
like med covid- in necovid-generacijami, ki v vprašalniku niso bile zajete.
Povezavo do spletnega vprašalnika, zastavljenega v odprtokodni aplikaciji
1KA, smo poslali na vse slovenske osnovne šole, zbrane v Evidenci vzgojno-
-izobraževalnih zavodov in vzgojno-izobraževalnih programov, objavljeni
na spletni strani Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport Republike
Slovenije. Deljen je bil tudi v večjih skupinah na družabnih omrežjih.

2.4 Postopki obdelave podatkov
Z anketnim vprašalnikom pridobljeni podatki so bili obdelani s progra-
mom IBM SPSS s pomočjo analize in interpretacije. Podatke smo za namen
interpretacije skrbno preučili, šele potem smo oblikovali končne sklepe.

3 Rezultati
3.1 Usvojenost tehnike branja in pisanja

Tabela 8: Število (f) in strukturni odstotki (f %) odgovorov učiteljev o razlikah
med generacijami v usvojenosti tehnike branja in pisanja

Razlike med generacijami f f%
Ne opažam 14 8,9
Manjše razlike 39 24,7
Srednje razlike 49 31,0
Večje razlike 47 29,7
Ne morem oceniti 9 5,7
Skupaj 158 100,0

41
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46