Page 182 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: učenje in poučevanje na daljavo - izkušnje, problemi, perspektive. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2022. Digitalna knjižnica, Dissertationes 43
P. 182
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju: učenje in poučevanje na daljavo

examined the effects on reading comprehension. Reading is one of the
communication activities that takes place from the 1st grade of primary
school in the Slovene class.
The purpose of the research was to determine whether reading words in the
1st grade, before systematic literacy, has an effect on the reading of a non-
-fiction text in the 3rd grade. The non-random sample of the reaserach in-
cludes 171 pupils from 1st to 3rd grade. In the empirical research, we chose
a descriptive and causal non-experimental method.
A longitudinal study finds a statistical correlation between reading words
in 1st grade and reading non-fiction text aloud in 3rd grade with the re-
ading time, rhythm, expressiveness and accuracy, as well as the reading
comprehension at lower and higher levels. The regression analysis shows an
effect of the predictors on the criteria ranging from 5 to 22 %. The findin-
gs are relevant for educational practice, as they highlight the importance of
emerging literacy and the need to promote phonological awareness in the
pre-school years.
Key words: reading words, non-fiction text, reading comprehension, 1st
grade, 3rd grade

Pouk slovenščine v Furlaniji - Julijski krajini med epidemijo
covida-19: raziskovalna spoznanja in metodološki okvir
za pripravo gradiv
Maja Melinc Mlekuž

Analiza polstrukturiranih globinskih intervjujev z učitelji dopolnjuje
kvantitativno raziskavo (Bogatec et al., 2021) med učitelji in starši otrok,
ki obiskujejo osnovno šolo s slovenskim učnim jezikom in slovensko-ita-
lijanskim dvojezičnim poukom v Italiji, in prinaša vpogled v didaktično-­
metodične izzive pri poučevanju učencev na daljavo, katerih prvi ali pri-
marni jezik ni slovenski, slovenščina pa tudi ni jezik okolja, v katerem
živijo. V vzgojno-izobraževalnih ustanovah s slovenskim učnim jezikom
v Italiji, od vrtcev do drugostopenjskih srednjih šol, je namreč veliko otrok
iz neslovensko govorečih družin, kar prinaša večje število potencialnih go-
vorcev slovenščine, številčnejše razrede ter integracijo slovenske narodne
manjšine z večinskim prebivalstvom (Bogatec, 2017; Grgič, 2017; Jagodic,
2019; Melinc Mlekuž, 2019), hkrati pa tudi metodične prilagoditve za dose-
ganje temeljnih učnih ciljev za pouk slovenščine kot J1, pa čeprav je sloven-
ščina za učence J2. Iz analize intervjujev je razvidno, da so se v času pouka
na daljavo poleg pozabljanja in nazadovanja učencev v jezikovni zmožnosti

182
   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187